Moto Guzzi V7 Stone 850 – Hviezda

Moto Guzzi V7 Stone 850 má nezameniteľný štýl, vynikajúci podvozok a jednu chybičku krásy.

Štartujem. Motorka sa zatrasie asi ešte viac ako v prípade boxer motorov BMW a v sprievode zvuku dvojvalca sa začínam presúvať cez mesto. Po optickej stránke je V7 Stone láska na prvý pohľad, dokonca ma v tomto prípade neirituje ani výrazná žltá metalíza na nádrži. Je to v pohode, jazdu si užívam, no jedna vec mi prekáža takmer od začiatku. Nepresná prevodovka. Rýchlosti sa preraďujú ťažšie, ale občas máte problém trafiť neutrál. Nanešťastie mám paralelne s ňou japonský model a tam to cvaká jedna radosť. Toto je jediná chybička krásy a tým pádom je priestor na kritiku vyčerpaný.


Teraz poďme chváliť. Podvozok je vynikajúci, ťažisko je veľmi príjemne nízko a to znamená, že aj v kruhovom objazde to bez problémov naklopíte až po stúpačku bez toho, aby ste sa obávali o stabilitu motorky. Pritom váha plne natankovanej motorky je 193 kilogramov, napokon objem nádrže je až 21 litrov! Sebaistota motorky ostáva zachovaná aj v prípade vyššej rýchlosti, tu už je klopenie intuitívne. Ak si myslíte, že vibrácie motora vás v zákrute zneistia, tak sa mýlite, skôr naopak. Naopak, ak podradíte z vyšších otáčok, motorka zatancuje. Detail.

Odparkujete, pozriete sa na ňu a usmejete sa a odpustíte jej to. Do bokov trčiaci vzduchom chladený dvojvalcový motor s ventilovým rozvodom OHV poskytuje po novom maximálny výkon na úrovni 47,4 kW (65 k) a maximálny krútiaci moment 73 Nm a smeruje na zadné koleso prostredníctvom kardanového hriadeľa. Adaptácia na emisnú normu EU5 tak motorke výrazne pomohla. Mimochodom, práve motor je centrálny prvok, ktorý dopĺňa množstvo iných prvkov. Ako napríklad mierne vyosený digitálny monochromatický tachometer, prípadne predný kruhový svetlomet s denným svietením v tvare orla, zadné svetlo, ktoré príjemne vytŕča zo blatníka a do zoznamu milých detailov rátam aj gumené manžety prednej vidly. Podčiarknuté, spočítané – nádherné retro, ktoré vám bude robiť radosť.

Čo musíme uznať

  • Podvozok, ktorý oceníte najmä v meste.

Čo nám chýbalo

  • Presnejšia prevodovka.

Čo nás prekvapilo

  • Vibrácie motora perfektne ladia s charakterom motorky.

Moto Guzzi V7 Stone

Cena a záruka:

  • základ/test 8 899/8 899 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Vzduchom chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 853 cm3, max. výkon 47,4 kW (65 k) pri 6 800 ot.min.-1, max. krútiaci moment 73 Nm pri 5 000 ot.min.-1, Emisie CO2 n. u. g/km

Jazdné výkon, spotreba:

  • pohotovostná hmotnosť 193 kg, Vmax = cca 160 km/h, spotreba výrobca/test n. u./3,7 l/100 km

Moto Guzzi V85 TT Centenario – Unikát

dojemfotojazdaMoto Guzzi V7 Stone 850recenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár