Nielen podľa odborníkov sa jedná o najkrajší aktuálny model z Maranella. Ferrari SP48 Unica vzniklo na želanie a pod dohľadom dlhoročného klienta, pričom vychádza z už vypredaného modelu F8 Tributo.
Po necelom polroku sa talianska značka prezentovala ďalším špeciálne navrhnutým modelom, ktorý bude vyrobený len v jedinom exemplári. Model Ferrari SP48 Unica navrhli vo Ferrari Styling Centre pod vedením hlavného dizajnéra Flavia Manzoniho. Nový exkluzívny superšportiak s vysokootáčkovým osemvalcom sa inšpiroval základným kupé značky a pridáva k tomu osobitý elegantný štýl s čistými krivkami. Výsledok pôsobí dokonale.
Automobilka Ferrari má bradatú tradíciu v individualizácii a úpravách štandardných modelov, ale aj v navrhovaní unikátnych vozidiel na prianie zákazníkov presne podľa ich zadania. Po nedávnych jedinečných dvanásťvalcových projektoch Omologata a BR20 je tak SP48 Unica ďalším unikátnym projektom. Stojí na základoch modelu F8 Tributo s agregátom uprostred, ktorý v ňom však poznajú len skutočný znalci modelov talianskej značky.
Okrem toho kompletne nová predná časť sa inšpiruje osemvalcovým kupé Roma a návrhári pri jej vývoji pracovali s procedurálne-parametrickým modelovaním a 3D prototypovaním. Najvýraznejšou zmenou oproti východziemu modelu však prešla zadná časť. Odtiaľ totiž zmizla pre moderné Ferrari s motorom uprostred typická presklená časť, ktorá odhaľovala výhľad na srdce superšportiaku.
Kvarteto guľatých koncových svetiel potom nahradzuje tenké LED lišty a celkovo je design špeciálneho vozidla omnoho čistejší a elegantnejší. Nový majiteľ SP48 Unica sa podieľal na vývoji a mal dôležité slovo pri každom kroku tohto procesu. Vďaka vypätým líniám a agresívnemu postoju je okamžite rozpoznateľná väzba na model F8 Tributo a vďaka „šípovitému“ profilu prednej partie je tiež nezameniteľná. Ferrari SP48 Unica má aj nové kolesá, vylepšený interiér si môžete zatiaľ pozrieť len na oficiálnom videu.
Kabína Ferrari SP48 Unica vo väčšej časti využíva dizajnové prvky zo štandardného modelu F8 Tributo. Azda najväčšou odlišnosťou tmavého vnútra je logo „SP48 Unica“ a sedadlá sú navyše čalúnené na laserom perforovanej alcantare. Ferrari nezverejnilo info o technických úpravách. Všeobecne sa však očakáva, že model SP48 Unica poháňa známy preplňovaný 3,9-litrový vidlicový osemvalec z F8 Tributo, ktorý disponuje výkonom 720 koní (530 kW) a krútiacim momentom 770 Nm Vďaka tomu červený diabol akceleruje z pokoja na stovku za 2,9 s a jazdí maximálnou rýchlosťou 340 km/h.
-jj-, zdroj, foto a video: Ferrrari