Genesis X Speedium Coupe: Elegantná štúdia

Názov štúdie odkazuje na známy juhokórejský pretekársky okruh Inje Speedium.

Automobilka Genesis, ktorá je luxusnou divíziou koncernu Hyundai, priblížila koncept svojej vlajkovej lodi opäť bližšie k sériovej výrobe. Štúdia Genesis X Speedium Coupe je atraktívny elektromobil s dvoma svetelnými líniami.

V minulom roku kórejská automobilka predstavila Genesis X Coupe a nové Speedium Coupe je v podstate fastbackovou verziou tohto konceptu. Podľa neoficiálnych zdrojov sa z ich výrobou nepočíta, ale v každom prípade ázijská automobilka naznačuje, akým smerom sa budú uberať budúce elektrické vozidlá Genesis. Hlavné slovo má nový, takzvaný reduktívny design. Tento terminus technicus odkazuje na minimalistický, bezproblémový design, ktorý sa zaobíde bez nadbytočných detailov. Koncept Speedium vyniká svojimi akčnými líniami, tlmenou eleganciou a jemnými detailmi.

Názov štúdie odkazuje na známy juhokórejský pretekársky okruh Inje Speedium a podtrhuje tak športový charakter vozidla. „Automobilka necháva zákazníkovi nahliadnuť do vlastných designových a vývojových procesov, takže vlastne ukazuje budúci design svojich elektromobilov,“ uviedol hlavný kreatívny šéf značky Genesis, Luc Donckerwolke. „Toto vozidlo našej automobilke otvára dvere do úplne novej éry z hľadiska mobility aj designu. Už to nie je len koncept – je to prostriedok, ako vyjadriť naše myšlienky a pozornosť na novú éru elektromobility.“

Azda jedna z najzásadnejších zmien prichádza hneď v prednej časti elektromobilu. Veľmi výrazná maska chladiča je teraz kompletne uzatvorená, pretože vzhľadom k elektrickému pohonu typu X Speedium Coupe nemusí chladiť pohonného ústrojenstvo. Pútavé svetlomety tvorené zdvojenými pruhmi, ktoré cez podbehy prechádzajú až do predných blatníkov, tu zostali. Sučasne však obopínajú práve prednú masku chladiča, a zvýrazňujú tak svetelnú signatúru vozidla. Celkovo je dizajn športiaku do zásuvky veľmi futuristický a neobvyklý. Pre niekoho možno aj trochu excentrický, automobilka si však stojí za svojim.  

Vedenie automobilky Genesis tak pripomína, že má v pláne sa stať do roku 2030 plne elektrickým výrobcom automobilov. „Ide o design, ktorý nesie kľúčové   znaky našich elektromobilov a symbolizuje image značky,“ reagoval Donckerwolke. Pri pohľade z boku došlo k miernym zmenám v dizajne kolies. Ten je teraz zdobenejší a výraznejší, spoza nich potom presvitajú veľké vŕtané kotúče so strmeňmi so žltozeleným postrekom. Väčšími zmenami prešiel profil kabíny.

 

Línia strechy má po novom dvojité vypučenie a celá kabína samotná je väčšia, pretiahnutá až úplne k odtrhovej hrane na zadnej časti vozidla, čo odkazuje na vozidlá so športovejšou karosériou typu fastback. Niekoľkých zmien sa dočkala aj zadná partia elektromobilu X Speedium Coupe. Optika svetiel zostáva rovnaká, teda dva široké pruhy, ktorá sa ťahajú po takmer celej šírke vozidla, podobne ako tomu je vpredu. Zvažujúce sa línie strechy však prechádzajú rovno do značne zvýraznenej odtrhovej hrany, ktorá zvýrazňuje športový „look“ vozidla.

Zaujímavým designovým prvkom je potom štíhle brzdové svetlo zasadené priamo do zadného spojleru. Vydarené široké a hranaté blatníky zostali prakticky bez zmeny. Proporcie zadného nárazníka sú tiež takmer bez zmien s výnimkou jeho spodnej časti, kde sa udomácnil výrazný difúzor. Ďalším elektromobilom, ktorý sa nachádza v pokročilej fázy vývoja, je Genesis GV60. Jeho vývoj v podstate pokročil ešte ďalej než v prípade modelu X Speedium Coupe, pretože na typ GV60 už automobilka začína prijímať konkrétne objednávky.

Súčasťou je rovnako zloženie vratnej zálohy v hodnote 500 USD. Typ GV60 potom bude jazdiť na prepracovanej platforme E-GMP, ktorú poháňajú tri varianty elektrických pohonných jednotiek. Všetky jednotky berú energiu z batérie s kapacitou 77 kWh. Východzí pohon pre typ GV60 poháňa elektromotor s výkonom 228 koní a 350 Nm krútiaceho momentu, verzia s dvoma motormi a pohonom všetkých kolies potom dáva výkon 318 koní a 605 Nm. Vrcholom ponuky bude silnejší model dvojmotorovej verzie s výkonom 435 koní a krútiacim momentom 605 Nm.  A práve touto motorizáciou sa počíta tiež pre sériovú verziu elegantného X Speedium Coupe.

-jj-, zdroj, foto a video: Genesis

elektromobilGenesisGenesis X Speedium CoupeHyundaiInje Speediumkonceptštúdia
Komentáre (0)
Pridať komentár