Jedným z dôvodov je, že na technickú a emisnú kontrolu si treba nájsť čas a treba fyzicky prísť s autom na niektorú z certifikovaných staníc. Navyše, za obe treba platiť. Druhým, povedzme si pravdu, zrejme oveľa väčším dôvodom toho, že ľudia považujú technickú a emisnú kontrolu za buzeráciu, je obava z toho, že s autom „neprejdú“.
Na vec sa však treba pozrieť aj z inej strany. Po prvé, každý rozumný človek si nechá pred TK a EK prezrieť auto a opraviť aspoň tie najhorúcejšie veci. A to je dobré, pretože na Slovensku majú ľudia tendenciu zabúdať na to, že auto potrebuje údržbu, resp. starostlivosť. Jazdia s ním, ako sa hovorí, „do posledného výdychu“. To platí najmä pre staršie autá – práve tie, ktoré si vyžadujú intenzívnejšiu starostlivosť. Po druhé, aj keby ste spomínaný servis z nejakého dôvodu neabsolvovali, tak technická a emisná kontrola môžu odhaliť problémy, o ktorých ani neviete. A v konečnom dôsledku vám tak TK, resp. EK môžu ušetriť „kopec“ peňazí. Ani nehovoriac o tom, že problematickým môže byť aj kľúčový prvok, ktorého prípadné neskoršie zlyhanie môže spôsobiť fatálne následky. Nespomínam to náhodou. Podľa analýz výsledkov Staníc technickej kontroly totiž za vlaňajší rok tvorili brzdy viac 51 percent zo všetkých závažných nedostatkov.
Súhlasím s vami, TK a EK sú otravné a do veľkej miery aj stresujúce, ale skúste sa na ne pozrieť ako pomoc. Pomoc sebe aj ostatným účastníkom cestnej premávky okolo vás. Berte to tak, že keby neboli, tak by po cestách jazdili autá, ktoré by v prípade potreby neboli schopné v kritickej situácii včas zastaviť a možno by ste pod jeho kolesami skončili vy sám alebo auto, do ktorého nabúra, bolo práve to vaše. Berte to tak, že keby neboli, tak by autá dymili tak, že by sme v hustejšej premávke nevideli na druhú stranu cesty.
Veril by som, keby som nevidel dymiace žeriavy, smetiarske autá s ktorých tečie olej a pod. Takže STK je buzerácia pre obyčajných ľudí, firmy a podnikatelia si cestu nájdu ako ju obísť.
A ešte jeden poznatok, vytáčať na voľnobeh bez záťaže dieselové auto na 5080 otáčok 4 až 5 x za sebou pri emisnej kontrole je zverstvo. Tieto otáčky nedosiahne auto ani pri maximálke na ceste.