Minitest: BMW 420d Gran Coupé – Štýlovo a elegantne

BMW 420d Gran Coupé je štýlovo elegantná a navyše komfortná alternatíva nielen na všedný deň.

Posed v nízko položených anatomických sedadlách s výrazným bočným vedením je komfortný aj na dlhé trasy. Miesta na hlavu vpredu je dosť aj pre dvojmetrové postavy. Priestoru na zadných sedadlách je tak akurát, starším sa však bude ťažšie vystupovať cez menší otvor. Zaujímavou funkciou infotainmentu je zobrazenie toku energie, lebo neviem, či viete, ale naftová verzia je spojená vždy s mild-hybridnou technológiou.

Cez veľké výklopné dvere do kufra  zmestíte skutočne dosť a po sklopení sedadiel vznikne rovná podlaha. Prekvapilo ma, že prakticky absentuje dvojité dno a koberec sa nedá vôbec odtiahnuť alebo jednoducho vybrať. Vrchné prekrytie kufra, tzv. plató, je dvojdielne, jedna časť je polička položená medzi stĺpikmi, druhá pevná časť sa dvíha spoločne s elektrickými kufrovými dverami a dá sa ľahko demontovať, stačí pootočiť jednu plastovú skrutku o 90º a vycviknúť preč.

Pod dlhou prednou kapotou môže sedieť len jedna jediná vznetová verzia, a to mild-hybridný dvojliter. Gran Coupé navyše môže byť výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou vo verzii s pohonom len zadnej nápravy, ako aj vo verzii xDrive. Čísla na rýchlomere naskakujú slušne, no pocit komfortu a pokoja rýchlosť maskujú. Daňou za vyššiu hmotnosť o cca 140 kg v porovnaní so sedanom BMW 3 s totožnou motorizáciou je zhoršenie zrýchlenia o 0,8 s, čo nie je málo. Motor aj vďaka štartér generátoru s okamžitým výkonom 8 kW (11 k) a twin-power turbu príjemne ťahá aj od nízkych otáčok. Navyše, motor je veľmi dobre vyvážený, kultivovaný a skvelo vo vnútri odhlučnený. Aj vďaka všemožným jazdným režimom si môžete nastaviť prejav celého auta. Zaujímavý je adaptívny režim, ktorý pracuje podľa aktuálnej situácie v premávke alebo topografie cesty, čiže sám vie, či má napríklad plachtiť alebo brzdiť motorom a zároveň rekuperovať. Vznetová  motorizácia je príjemný spoločník, ktorý robí to, čo má robiť a veľa nežerie. Ako správne GT pri dlhých presunoch konzumuje zhruba 6,5 litra, pri vybehnutí na okresky spotreba ide o dosť nižšie.

  

Čo treba uznať

  • Každým dňom sa mi dizajn páči viac a viac.

Čo nám chýbalo

  • Opcia aj 3,0d pod kapotou.

Čo nás prekvapilo

  • Žiadna dvojitá podlaha kufra = žiadny priestor pod kobercom.

BMW 330d xDrive Touring M Sport – Naftová óda na radosť

BMW 420d xDrive Gran Coupé Line Model M Sport

Cena (základ/test)                                          48 560/75 758 €

Záruka                                                            2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 133 – 150 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,6 s, vmax=233 km/h, spotreba WLTP/test 5,1 – 5,7/6,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – Nie
  • Bluetooth – Áno
  • Wi-fi – Áno
  • Aux – Nie
  • USB-A – 1x
  • USB – C – 3x
  • Zrkadlenie – Áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 470 dm3
BMWBMW 4 2022BMW 4 g26BMW 420 xDrive Gran CoupéBMW Slovenskofotorecenziaskusenosti
Komentáre (0)
Pridať komentár