Ruské priemyselné médiá, ceny za servis nákladných vozidiel rastú rekordným tempom, a to aj pri použití produktov domácich značiek. Cena obľúbených olejových filtrov značky Vektor vzrástla o 90 percent, ruského motorového oleja ZIC o 67 percent a populárnych ruských pneumatík Cordiant v priemere o 88 percent. Okrem toho dochádza aj k celkovému nárastu mzdových nákladov v dielňach, čo znamená, že cena za odpracovaný čas narástla v rozmedzí 30 až 200 percent v závislosti od regiónu.
Ako z toho von? Prezident Sibírskeho združenia dopravcov chce ruské sklady naplniť použitými dielmi z relatívne čerstvých ojazdených vozidiel. Preto navrhuje organizovať hromadný dovoz darcovských kamiónov, najmä ťahačov do 5 rokov, ktoré predstavujú obľúbené modely aj na ruských cestách. európskych značiek. Takéto ťahače by sa rozobrali a umožnili tak Rusom naďalej využívať skôr nakúpené flotily nákladných vozidiel. Prezident zároveň pripúšťa, že z dlhodobého hľadiska bude jednoducho potrebné vymeniť vozidlá za neeurópske, hlavne z Číny.
Volvo FH Electric – Nový trakčný systém pre elektrické kamióny nahradí ABS
Na realizáciu vyššie uvedeného plánu sibírska organizácia apelovala na úrady, aby dočasne zrušili clá na dovoz ojazdených nákladných vozidiel, ako aj pozastavili recyklačné poplatky súvisiace so zošrotovaním rozobratých áut. Otázkou však zostáva, či by to skutočne mohlo byť riešením problémov. Po prvé, sankcie EÚ obmedzujú vývoz vozidiel do Ruska a Bieloruska, takže kúpiť správny počet darcovských kamiónov by nebolo jednoduché. Druhým problémom je skutočnosť, že ruské nákladné autá sú zreteľne odlišné od tých, ktoré sú prevádzkované vo väčšine európskych krajín, dokonca aj v Turecku. Aj v najnovších modeloch majú Rusi bežne výbavu Euro 5, čiže kompatibilita dielov by nebola zaručená.