Jeden vodič však bol najlepší. Bol ním sympatický stredoslovák Michal Ďubek. Rodák zo Sáse, pracuje v štátnej správe v Banskej Bystrici. „Všetky tie ceny vlastne patria jej, ona bola vyžrebovaná a prihlásená do súťaže o Vodiča roka, ale nemohla sa zúčastniť a tak som ju nahradil ja.“
Ako hodnotíš toto podujatie a čo Ti to dalo?
„Bol som na podobnej akcii po prvý raz a som nadšený. Zopakoval a preveril som si teoretické vedomosti o cestnej premávke, veď práve v tomto roku boli novelizované niektoré pravidlá, zopakoval som si zásady poskytovania prvej pomoci, tie sú v čase pandémie viac ako dôležité, ale najviac mi ako sa hovorí dala zabrať praktická časť súťaže.
Opel dal k dispozícii len elektrické, alebo plug-in hybridné autá a ja som podobne ako väčšina súťažiacich nikdy za volantom takého auta nesedel. Nie som veľkým prívržencom elektrických áut, som trochu konzervatívny, skôr som zástanca benzínových motorov a manuálnej prevodovky. Od elektromobilov ma odrádza predovšetkým takmer trojnásobná cena v porovnaní s klasikou, ale registrujem aj ďalšie mínusy. Výroba, ale aj likvidácia drahých a ťažkých akumulátorov tiež nie je veľmi ekologická. Navyše súčasná energetická sieť nebude schopná zvládnuť dramatický nárast elektrických áut, ktorý sa predpokladá niekedy okolo roku 2030. Veď aj priemyselne vyspelá Škandinávia kde je elektromobilita na vysokom stupni rozvoja musí regulovať nabíjanie batérií a môže tak robiť len vo vyhradených časoch. Automobilizmus v súčasnosti prežíva ťažké časy. Aj dízlové motory s emisnou normou Euro 6, ktoré zo spaľovacích motorov majú najmenej emisií začínajú pociťovať nedostatok močoviny a bez nej sa auto nepohne. Čo budeme robiť? Budú sa odstraňovať drahé zabudované softvéry a vrátime sa k emisnej norme Euro 5? To sú otázky o ktorých často s kolegami debatujeme, ale vyriešiť ich musia odborníci. Viem čo hovorím, som vyštudovaný autoelektrikár, roky som pracoval vo zvolenskom autoservise, opravovali sme dokonca aj kamióny, takže viem aká je skutočnosť.“
Konkurencia medzi 22 súťažiacimi bola tento rok veľmi silná Aj Michal získal prvé miesto v súťaži a titul Vodič roka len o vlások. Medzi ním a druhým Adamom Bohušom rozhodla jazda zručnosti a pri rovnakom počte bodov prakticky len desatinky sekundy.
Michal si na 2 týždne spoločne so svojou priateľkou vyskúšal tento krásny Opel Mokka a jeho ohlasy boli veľmi pozitívne!
Neváhaj sa a prihlás sa aj ty!
Myslíš si, že máš na to byť aj ty Vodičom roka 2022? Chceš si vyskúšať nové autá a zažiť jedinečnú atmosféru našej akcie a vyhrať zaujímavé ceny? Neváhaj sa a prihlás sa cez kontaktný formulár a možno sa tam dostaneš práve ty.