Kvantum mnohouholníkov na karosérii a zadné svetlá v tvare bumerangu určite nemožno nazvať konzervatívnym dizajnom. A to je prekvapivé, pretože samotný Hyundai hovorí, že Bayon by mal osloviť zrelšiu klientelu. Ďalšie prekvapenie, aspoň pre mňa je, že štandardné halogénové predné svetlomety so šošovkou vyzerajú lepšie ako príplatkové LED svetlá vo vyššej výbave, a zároveň aj slušne svietia.
Dizajnová extravagancia je prítomná aj vo vnútri, kde nechýba ani jednoduché ambientné osvetlenie. Keď mám hodnotiť ovládanie, funkčnosť a komfort, tak sa rozhodne nemôžem sťažovať. Mäkčené opierky na lakte na obkladoch predných dverí, posúvateľná predná stredová lakťová opierka, mäkší multifunkčný kožený volant a množstvo malých detailov spríjemňujú jazdu. Všetko bežné, funkčné a potrebné, vrátane vyhrievaného volantu a sedadiel, ovládate samostatnými tlačidlami. Od stupňa výbavy Family je štandardne dodávaný 10,25-palcový prístrojový panel, ponúkajúci 3 klasické okrúhle zobrazenia a jeden extravagantný štvorcový. Grafika a prehľadnosť či preklikávanie údajov vôbec nie je zložité, práve naopak, pre mňa vysoko intuitívne.
Nepriamy vstrek
Aj vám si pri slove turbo ježia chlpy a obávate sa neskorších možných výdavkov? Bojíte sa karbonizácie priamovstrekových motorov? Ste komótnejší vodič jazdiaci na kratšie trasy a vaše cesty sú prevažne v meste a na okreskách? Chcete auto s vyššou svetlou výškou, no nemusí to byť štvorkolka? Tak to vám bude základná nadštvorcová pohonná jednotka s viacbodovým nepriamym vstrekovaním vyhovovať. Tým, že je to štvorvalec, tak pracuje vyvážene, ale na druhej strane mu často chýba dych ako následok absencie prepĺňania. Do kopca v záťaži ho budete vytáčať, a teda aj často miešať rýchlostné stupne. Ak sa presúvate po rovine a pri 60 km/h zaradíte 5-ku (cca 2 000 ot.min-1), vyradíte ju takmer určite až v cieli. Optimálna cestovná rýchlosť na diaľnici je potom 120 km/h, ale to už motor točí približne 3 800 ot.min-1 a vtedy ho je aj počuť. So zvyšujúcou sa rýchlosťou už klesá aj akustický komfort a pružná dynamika. Prízvukujem, Bayon neponúka opciu štvorkolky, ale ako veľké mínus by som to určite nevnímal. Ak zapadnete v blate, tak si pod kolesá nahádžete niečo pevné, a z problémov sa dostanete svojpomocne. Práca so spojkou a prevodovkou pákou odpustí veľa a prevodové stupne môžete dávať aj bezcitnejšie.
Čo treba uznať
- Moderné poňatie lacného auta s atypickým štýlom.
Čo nám chýbalo
- 6. rýchlostný stupeň.
Čo nás prekvapilo
- Prakticky odkladací priestor pre plató kufra.
Hyundai Bayon 1,2i 84 k 5°MT Family
Cena (základ/test) 14 490/17 480 €
Záruka 4 rokov bez obmedzenia km
Motor:
Atmosféricky zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 197 cm3, max. výkon 61,8 kW (84 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 118 Nm pri 4 200 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 124 – 129 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
0 – 100 km/h za 13,5 s, Vmax = 165 km/h, spotreba benzínu výrobca (WLTP)/test 5,5 – 5,7 /6,1 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 8
- Batožinový priestor: 411 dm3