Už pri samotnom dohadovaní si termínu návštevy ma mladší syn Viktor (33 rokov) v telefóne náramne fascinoval. Na jednoduchú otázku, v čom sú v porovnaní s konkurenciou najlepší, odpovedal suverénne, že majú vynikajúci pracovný kolektív. Mimochodom, štvrtina zamestnancov je bližšia či vzdialenejšia rodina. V maličkej dedinke Vojtechovce (okr. DS) ma prekvapilo aj umiestnenie celého komplexu. Z ulice okrem veľkého loga ani neviete, že sa vo dvore skrýva klenot medzi slovenskými autoservismi.
Čo majú nové?
Po príchode som sa od manželky Márie bohužiaľ dozvedel, že zakladateľ firmy, p. Fridrich Bors, už nie je medzi nami. Vo veku 63 rokov tento svet pred vyše rokom náhle opustil. Táto smutná rana zasiahla zohratý tím asi najviac. Viktor sa aj priznal, že situácie, v ktorých sa treba správne rozhodnúť, riešia spoločne s bratom Tomášom (36 rokov) tak, ako by bol otec stále s nimi. Napriek tomu ich snaha v kombinácii so základnými ľudskými vlastnosťami či nebojím sa povedať rovno cnosťami, ich posúvajú stále ďalej.
Elektrina = no problem
Zaujímalo ma, ako sú pripravení na elektromobilitu. Je to zmena, ktorá sa na nás valí z každej strany. Ostal som príjemne ohúrený, keď mi oznámili, že disponujú aj vzhľadom na taký malý servis potrebnými oprávneniami na základný servis elektromobilov, súvisiacich napr. s diagnostikou či výmenou elektrokomponentov.
Aj ako autorizovaná opravovňa
So starším Tomášom sme si rýchlo našli spoločnú tému – klampiarske a lakovnícke práce. S tým súvisí aj odhad škôd a opravy áut po nehode a na to je Tomáš vo firme odborníkom. Vlastnú lakovňu majú vo vedľajšej dedine. Obaja bratia sú na výsledky týchto opráv patrične hrdí. Neviem, či viete, ale po novom osobné vozidlá kategórie M1 a N1 po nehode, ktorá mala vplyv na hlavné bezpečnostné prvky, ako napríklad zavesenie kolies, deformačné zóny, airbagy, riadenie alebo brzdy, musí prevádzkovateľ vozidla nechať opraviť v tzv. autorizovanej opravovni a následne ak chce autom jazdiť, tak aj technickej kontrole mimo ustanovených pravidelných lehôt. Zákon pritom pojednáva o tom, že z toho budú vyňaté autá s prvou evidenciou pred 1. 1. 2005. Tomáš túto zmenu pri opravách novších áut po nehodách víta, ale nesúhlasí napr. s tým, že sa to týka iba osobných áut. Nechápe, prečo sú vyňaté autobusy a nákladné autá, ktoré prepravujú hromadne cestujúcich a tovary a neodborná oprava môže spôsobiť vyššie straty na životoch a majetku. Pri takýchto opravách musí byť dodržaný postup výrobcu a celý proces opravy jasne zdokumentovaný. Žasol som, keď mi povedal, že takúto evidenciu opráv robia už viac ako 10 rokov, dokonca si ukladajú aj údaje z bodovacej zváračky. V prípade, že to zákazník žiada, nemajú problém poskytnúť dokumentáciu o oprave, aby majiteľa pri následnom predaji takpovediac podržali a objasnili poškodenia. Záchrana života a zdravia je pri oprave áut dôležitá. Ako to dopovedal, dvorom prechádzala staršia Felicia v peknom stave. Tomášovi to nedalo, a zároveň dodáva, že pre majiteľov týchto starších áut je zákonná výnimka spasením, bolo mu na tvári vidno, že sa mu uľavilo, že sa vžil do kože tohto človeka, lebo poisťovňa také staré auto aj pri malej nehode automaticky vyhodnotí ako totálnu škodu, hoci by sa pri oprave použili aj overené staršie diely z druhej ruky.
Individuálny prístup
V servise AutoBors „neberú“ ako na bežiacom páse, neberú ich ako kus „železa“ bez anonymity. Ich motto je presne opačné. Ku každému klientovi pristupujú ako k členovi rodiny, snažia sa mu vyjsť v ústrety a to tak pri technických problémoch s autom, ako aj v zložitých životných situáciách.
Akú pomoc by privítali
Borsovci pomáhajú ľuďom, ale čo by pomohlo im? Obaja bratia svorne odpovedali, že radšej než nejaké dodatočné finančné príspevky by privítali všeobecne lepšie podmienky, napr. zastropovanie maximálnych cien energií a palív, nakoľko napr. vyhrievanie lakovne ich stojí násobne viac porovnaní s uplynulými rokmi. Dotácie sú podľa nich zbytočná zdĺhavá byrokracia s neistým výsledkom.
Čo by v aute nechceli?
Na záver som sa Borsovcov opýtal, čo by z hľadiska komfortu a spoľahlivosti v aute skôr nechceli. Obaja mi odvetili, že asi to je panoramatická strecha, ktorá po rokoch trápi asi všetkých zákazníkov naprieč všetkými značkami. Škrípanie, krútenie karosérie, netesnosti, upchaté odvodňovacie kanáliky, zatekanie, až po problémy s mechanizmom sú hlavné dôvody, ktoré hovoria v neprospech panoramatickej strechy. Radšej by privítali, ak by bola k dispozícii opcia klasického malého o čosi jednoduchšieho „šíbra“.
Najlepšiemu autoservisu roka 2021 v mene celej redakcie želám, aby s prehľadom prekonal neisté časy a slúžil zákazníkom zblízka alebo z druhého konca republiky k plnej spokojnosti. Najlepšou reklamou je vždy spokojný zákazník!