Cupra Formentor 1,5 TSI 150 k 7-DSG – For(wo)mentor, alebo keď sa auto podarí

Cupra Formentor reprezentuje unisex športovo vyzerajúci crossover pre mladých aj starších, ktorý aj v základnej motorizácii spája príjemné a oku lahodiace s užitočným a dobre jazdiacim.

Vonkajšie proporcie Formentoru sú iné, než na aké sme zvyknutí, aj keď všetky hlavné dizajnové prvky sú známe zo súčasných modelov značky SEAT. Nízka oblá strecha, bez akéhokoľvek ostrého zalomenia, vyššia svetlá výška a mohutnejšie línie z Formentoru robia  dobre stavaného kulturistu postaveného v podrepe. Ešte na jednu vec určite nedám dopustiť. Je ňou výhľad spoza masívnej, dvakrát zalomenej dlhočiznej kapoty s mohutnými blatníkmi, zakončenej takmer kolmým predkom. Málokedy vidíte pred sebou kapotu aj v najnižšej polohe sedadla.

Základná pohonná jednotka, ktorá sa tu, mimochodom, štartuje tlačidlom pred voličom prevodovky, nie tlačidlom na volante, je už v našej redakcii dobre známa. Disponuje vypínaním valcov, ktoré ani nepocítite, a čo je pre lepší emočný zážitok dôležitejšie, tak už v štandarde si vodič môže meniť jazdné režimy, ktoré menia odozvu plynového pedála a naladenie automatickej prevodovky. Režimy sa menia trochu zdĺhavo, vždy niekoľkými krokmi cez štandardný 10″ displej infotainmentu, ktorému sekunduje LCD prístrojový panel s početnými možnosťami vizuálneho zobrazenia. To, čo ma trápilo pri Leone, ma trápi aj vo Formentore. V skratke to je dotykový ovládač svetiel, hmloviek a výhrevu skiel po ľavej ruke, kde som často stláčal to, čo som práve nechcel, zvláštna, resp. viackroková logika infotainmentu a nevracanie zobrazenia prístrojovej dosky po zmene asistentov jazdy. A čo priestor? Nuž, ostal som prekvapený, za volantom som nesedel vôbec vysoko, skoro ako v hatchbacku, akurát som mal nad hlavou viac priestoru. A rovnako som na tom bol aj vzadu, keď som sa sám za sebou nemusel vôbec obmedzovať. A aj do kufra som toho zmestil dosť, hoci dvojité dno evokuje plytšie rozmery, ale vďaka tomu má rovnú podlahu po sklopení sedadiel. Formentor je tak ďalší horúci favorit s bohatou štandardnou výbavou v pomerne mladom segmente crossoverov, kde sú dôležité jednak prívetivé jazdné vlastnosti a atraktívny dizajn s primeranou prechodnosťou po nespevnených poľno-prašných cestách.

Čo treba uznať

  • Viacprvková náprava pri všetkých aktuálnych motorizáciách.

Čo nám chýbalo

  • Vrátenie displeja do pôvodného zobrazenia po zmene jazdných asistentov.

Čo nás prekvapilo

  • Predĺžená záruka na 5 rokov/150 000 km len za 99 €.
Cupra Formentor 1,5 TSI 150 k 7-DSG

Cena (základ/test)                                          26 990 /32 555 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor:

  • Preplňovaný zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k)  pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri  1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 152 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 8,9 s, Vmax = 203 km/h, spotreba výrobca (WLTP)/test 6,7/7,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 450 dm3
CupraCupra FormentorCupra Formentor 1.5 TSI 110 kWCupra Slovenskofotogalériarecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár