Opel Mokka 1,2 Turbo Ultimate – Načančaný blesk

Opel Mokka je prvým modelom postaveným na novej filozofii, ktorá má chytiť za srdcia široké masy.

Môžete si zvoliť extravagantné pestrofarebné kombinácie alebo príjemné hravé, ale tiež aj chladnejšie farby. Asi v každom kabáte doplnenom o vkusné detaily vyzerá viac než len dobre.

V interiéri sa budete cítiť od prvého stretnutia útulne. V najvyššej výbave Ultimate sa tento pocit znásobuje aj vďaka elegantným anatomickým a pohodlným sedadlám s alcantarou. Palubná doska pre túto verziu kombinuje mnohými preferovanú kombináciu tlačidiel a duo obrazoviek – prístrojový panel s 12 palcovou a multimediálny displej s 10″. Obe sú dobre čitateľné, aj keď majú jednoduchšiu, ale zato príjemnú grafiku. Ovládanie je mixom z ex-PSA a Opel technológií, ale dá sa v ňom rýchlo naučiť intuitívne plávať.

Materiály v interiéri sú príjemné, nesmie chýbať ani množstvo farebných plôch príznačných pre túto dobu. Netreba zabúdať, že si vyžadujú zvýšenú pozornosť, prípadne sa zmieriť s tým, že ich po čase budete musieť profesionálne obnoviť. Menšie výhrady mám k príručným odkladacím priestorom. Priemerný smartfón som do nich nezmestil, drobné predmety v nich lietajú a ostro narážajú na steny, malá gumová, silikónová či iná protišmyková vložka by vyriešila maličký neduh. Poprípade si môžete priplatiť 150 eur za indukčnú nabíjačku na telefón pod panelom klimatizácie.

Technologické základy a zdieľanie prvkov si bežný človek neuvedomí. Spoločnú techniku zabalili do jedinečného šatu a priniesli ešte niečo navyše, o čom môžu francúzski súrodenci len snívať. Vyzdvihnúť chcem najmä vlastnú technológiu adaptívnych LED svetlometov s funkciou vykrývania premávky príznačnú pre špecifikáciu Ultimate. Vďaka nim je cestovanie za akéhokoľvek počasia veľmi príjemné.

Kombinácia najsilnejšieho zážihového motora s osemstupňovou automatickou prevodovkou je ukážková. Motor má príjemný prejav, v športovom režime aj solídny generovaný zvuk. Podvozkovo je však aj verzia Ultimate rovnako ako GS Line tvrdšia, a to som najskôr neočakával. Prezradili to už prvé kilometre a následne to potvrdil konfigurátor. To netreba brať ako kritiku, mne toto nastavenie na bežné každodenné presuny plne vyhovovalo a bol som za športovejší akcent rád.

Čo treba uznať

  • Opel je vďaka dizajnu opäť na koni.

Čo nám chýbalo

  • Trochu viac miesta vnútri.

Čo nás prekvapilo

  • Interiér nepraskal ani v mínusových teplotách.

Opel Mokka-e je dobrý pripravený mix

Opel Mokka 1,2 Turbo 96 kW 8º AT Ultimate

Cena (základ/verzia/test)                                           16 890/26 330 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 133 – 135 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,2 s, vmax=200 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 5,9 – 6,0 /7,0 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,00
  • Objem kufra: 350 dm3
2 Turbo 96kW UltimatefotoOpel Mokka 1Opel Mokka 1.2 Turbo 96kW UltimateOpel Mokka 2021recenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár