V západnej rúre tunela Bikoš, kde dokončili finálne ostenie na začiatku roka, aktuálne realizujú štrbinové žľaby a pracujú aj na položení obrubníkov či realizácii kábelovodov. V lete tohto roka budú pripravení začať s montážou tunelovej technológie a následne príde na rad realizácia vozovky v tuneli. Tunel Bikoš bude dvojrúrový cestný tunel s jednosmernou premávkou. Medzi tunelovými rúrami budú tri priechodné priečne prepojenia, slúžiace ako chránené únikové cesty. V každej tunelovej rúre bude 7 protipožiarnych výklenkov s hydrantmi, 7 SOS kabín a jeden jednostranný núdzový záliv umiestnený približne v strede tunela. Opomenúť nemožno ani zariadenie pre rozpoznanie ADR kódu na autách prepravujúcich nebezpečné látky.
Práce napredujú aj na mostoch
Okrem tunela sa pracuje aj na vonkajších objektoch. Realizuje sa zakladanie, budovanie násypov a ukladajú sa konštrukčné vrstvy vozovky na preložke cesty I/68 pri Veľkom Šariši. Taktiež prebieha realizácia nového koryta potoka Dzikov. Na moste pred tunelom Bikoš z južnej strany presúvajú skruže na ľavý most, pravý most je už kompletne zabetónovaný. Na moste za tunelom Bikoš prebieha realizácia lamiel a zárodkov a presun vozíkov z ľavého na pravý most. Na moste ponad cestu I/68 je dokončená betonáž a prebiehajú práce na realizácii kamennej dlažby pod mostom, debnenie a betonáž koncových priečnikov a záverných múrikov. Na mostoch nad vetvami severnej križovatky R4 prebieha jednotlivo pokládka debnenia, armovanie, debnenie priečnikov a izolácie pod rímsy.
R4 Prešov, severný obchvat v číslach
- 4,3 km dlhý úsek v plnom profile
- motoristom ušetrí približne 10 minút
- 155 stavebných objektov
- 9 mostov
- tunel Bikoš s dĺžkou 1 150 m