V zákone je jasne uvedené, že vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad. Osobne zastávam názor, že v miestach uspôsobených na opustenie diaľnice by mali byť osadené dopravné značky či značenia, ktoré by regulovali maximálnu povolenú rýchlosť. Vzhľadom na to, že značiek v zmysle novej vyhlášky aj tak rapídne pribúda, doprava je hustejšia, nie je podľa mňa dobré a správne, keď na niektorých zjazdoch značky sú a niekde chýbajú – napr. na novom zjazde z D1 pri Bratislave – Triblavina.
Svoj názor opieram aj o to, že čo diaľničný zjazd, to iná konštrukcia a iné zakončenie alebo vyústenie. Niekedy je naozaj ťažké pre vodiča správne odhadnúť, akú rýchlosť by mal pri opúšťaní z diaľnice zvoliť, najmä keď predmetný úsek nepozná a prechádza ním prvýkrát. Osadením značky maximálnej povolenej rýchlosti sa vodič pripraví na to, čo ho po opustení diaľnice čaká a napr. že hneď po jej opustení bude musieť byť rýchlosť vozidla výrazne znížená. Navyše, značky upozorňujúce na koniec diaľnice sú v zjazdových vetvách osadené v rôznych vzdialenostiach od samotnej diaľnice, čo tiež orientácii a následnému prispôsobeniu rýchlosti nenapomáha, najmä v zhoršených poveternostných podmienkach.