Campiri.com – Cesta ku karavanu nikdy nebola jednoduchšia!

Na svete asi neexistuje zanietený motorista, ktorý by aspoň raz netúžil po výlete karavanom. Dlhodobé problémy s (ne)dostupnosťou karavanov pomáha vyriešiť platforma Campiri.com

Niet roka, čo by som neuvažoval nad dovolenkou karavanom. Problémom je, že sa často zobudím neskoro a všetky karavany známych požičovní sú už v letných termínoch vychytané. Lenže taký predĺžený víkend v karavane môžete absolvovať pohodlne aj na jar, či počas jesene. Všetko závisí na zvolenej destinácii. Výhodou je, že aj cena za prenájom je mimo hlavnú sezónu prívetivejšia.

Zdĺhavé hľadanie konkrétneho modelu a verzie na jednotlivých stránkach, postupne po jednom karavane, to ma už vonkoncom nebaví. Je to pomerne náročný proces, kým sa vlastne dostanete k tomu čo chcete. Preto, keď som sa dozvedel, že sa tento týždeň na Agrokomplexe v Nitre koná podujatie Caravan Bike Tourist a má byť na ňom bližšie predstavená P2P platforma Campiri, neváhal som ani minútu. Pri tejto príležitosti som doslova vyťažil množstvami otázok CEO Campiri a zanieteného karavanistu Lukáša Janouška.

Čo je vlastne Campiri.com?

Ide o službu v zdieľanej ekonomike. Na jednej strane stojí zákazník, ktorý chce cestovať, na strane druhej vlastník karavanu (fyzická alebo právnická osoba), ktorá chce svoj majetok prenajímať a pokryť si tak aspoň čiastočne náklady spojené s kúpou a údržbou celkom drahého auta. Campiri stoji presne medzi nimi, čiže je sprostredkovateľom, a pomáha obom stranám dostať to, čo chcú. Je teda naozaj jedno, či hľadáte luxusný karavan, lacné obytné auto na roadtrip alebo ekonomický príves pre udržateľné cestovanie. Zmyslom je okrem iného šetrenie životného prostredia, a to aj tým, že už vyrobené statky sa naplno využívajú, nestoja odparkované na dvore, alebo parkovisku, ale jazdia a prinášajú neopísateľné zážitky širšiemu okoliu.

Mám sa niečoho báť, keď chcem auto prenajímať?

Pokiaľ niekomu auto požičiate a on vám ho v dohodnutý čas nevráti, nahliada sa na takúto udalosť ako na niektorú zo skutkových podstát trestných činov, napr. sprenevera, či neoprávnené užívanie cudzieho motorového vozidla. Veľkým plusom je aj to, že Campiri ponúka balíček poistenia, ktoré kryje práve takého prípady.

Aké auto môžem dať do ponuky?

V podstate to nemusí byť auto, môže to byť aj obytný príves. Rok výroby nie je vôbec rozhodujúci. Dôležité však je, aby vozidlo bolo bez chyby, v správnom technickom stave, bolo čisté, a hlavne malo platné dokumenty. Súkromný majiteľ auta za to dostane 80 percentnú províziu z ceny za prenájom.

Keď vám teraz napadla myšlienka, že ponúknete svoju úžitkovú dodávku podomácky upravenú na obytné vozidlo, tak vás sklamem. Bohužiaľ, s takou na trh cez Campiri nemôžete, pretože v osvedčení o evidencii máte svoje vozidlo uvedené zvyčajne ako úžitkové, nie obytné.

Od koho budem mať zmluvu?

Zmluva sa vždy uzatvára medzi poskytovateľom a nadobúdateľom. Samozrejme, Campiri vie poskytnúť základnú zmluvu ošetrenú cez renomovaných právnikov, ale vám ako zmluvným stranám nič nebráni, aby ste si dohodli vlastné dodatočné klauzuly, ktoré by napríklad odzrkadľovali špecifické situácie, napr. nadmerne znečistenie pri vrátení, alebo presiahnutie limitu na kilometre. Campiri nemá problém ani s inými typmi zmlúv, napr. od subjektov, ktoré majú v predmete podnikania prenájom vozidiel a majú vlastné štandardizované podmienky. Dobre mienenou radou však je, že vždy si prečítajte to, čo podpisujete. „Co je psáno, to je dáno.“

Má Campiri aj vlastné vozidlá?

Áno, máme v ponuke aj vlastné investičné vozidlá, o ktoré sa patrične staráme. Patrí medzi nich menší, ale zato obratný Mercedes Marco Polo vo farbe Red Devil, všestranná Adria Matrix 670 SL Plus postavená na základoch Fiata Ducato, alebo obytný robustný príves Hero Ranger.

Koľko stojí prenájom?

Je to pomerne komplikovaná otázka. Záleží, čo si zákazník vyberie a na čo má vodičák. Na väčšinu autokaravanov stačí vodičský preukaz skupiny B, na prívesné karavany už potrebujete väčšinou rozšírenú skupinu BE. My cenu neurčujeme, vieme však pomôcť ju optimálne „nahodiť“ vzhľadom na výbavu vozidla, stav, rok výroby a podobne.

Ako karavan rezervovať?

Ak je karavan na webovej stránke dostupný na rezerváciu, tak si stačí vybrať z dostupných obytných vozidiel v danom termíne, potvrdiť rezerváciu a zaplatiť online zálohu. Tá je vo výške 50 % celkovej ceny prenájmu. Pokiaľ do dvoch dní nezaplatíte, uvoľní sa pre ďalších záujemcov. Pri prenájme takého auta však treba rátať aj s vratnou zálohou pre majiteľa auta, ktorá sa pohybuje približne na úrovni 700 – 1 500 eur, takže samotné vyrazenie na cesty je sprvu trošku nákladnejšie, ale o to si dáva človek väčší pozor a chová sa k vozidlu ako k vlastnému.

Dávajte si pozor na policajný karavan!

Kde si karavan vyzdvihnem?

Na Campiri nájdete karavany z celej republiky ale aj napr. z Česka či Poľska, ale chystáme sa aj do ďalších krajín. Pri vyhľadávaní stačí zadať miesto, kde by ste si chceli obytné auto požičať a zobrazia vám najbližšie dostupné karavany. Samozrejme, zmluvné strany sa vedia dohodnúť aj na konkrétnom mieste. Preberací proces je však relatívne zdĺhavý, trvá hodinu, občas aj dve, podľa toho, čo všetko treba so zákazníkom prejsť, ukázať mu výbavu, čo sa ako rozkladá, skladá, ovláda, prípadne si prejsť skôr vzniknuté poškodenia.

Budú k dispozícii aj doplnkové produkty a služby?

Áno, určite. Chystáme prepojenie aj s poskytovateľmi voľno časových predmetov, ako sú bicykle, e-bajky, kolobežky, grily, či iné predmety, ktoré bežný súkromný poskytovateľ karavanu nevie zabezpečiť vo vlastnej réžii. Jednoducho chceme, aby tento typ dovolenky bol jedinečným zážitkom pre každý typ zákazníka. Chystáme aj sprístupnenie lokalít na kempovanie či prespanie v súlade s platnými normami danej krajiny, lebo ako dobre vieme, nie všade môžete svojvoľne nocovať na ľubovoľnom mieste.

Mitsubishi L200 Mountain Sherpa – Resetuje hlavu

Ako viem, ktorí prenajímatelia a ktorí nájomcovia sú bezproblémoví? Záujemcovia pri zdieľanej ekonomike sa totiž spoliehajú na hodnotenia.  

Áno, máte pravdu. Zatiaľ si interne vedieme tzv. blacklist. Čoskoro však chceme spustiť a zverejniť aj hodnotiaci systém, kde si budú vedieť vybrať obe strany na základe reputácie užívateľov.

Do akej miery je karavaning ekologický?

Pozrime sa na to zo širšieho uhla pohľadu. Letecký priemysel tvorí až 17 % celosvetových emisií. Výmena leteckej dopravy za cestu karavanom prináša nielen väčšie spektrum možností objavovania a dobrodružstiev, ale aj zníženie objemu emisií vypúšťaných do ovzdušia. Navyše je to efektívny spôsob ako podporiť domáci cestovný ruch, malých a stredných podnikateľov. Nemecká štúdia ukázala, že ak lietadlo nahradíme karavanom, môžeme ušetriť až tretinu emisií. 2 osoby cestujúce v Nemecku obytným automobilom vyprodukujú za noc až o 10 kilogramov skleníkových plynov menej ako tí, ktorí si vyberú leteckú dopravu s ubytovaním v hoteli. Výlet karavanom z Nemecka na juh Francúzska tak môže ušetriť až 400 kilogramov škodlivých emisií. Cestovanie karavanom je opak masového turizmu, to znamená, že takýto cestovateľ nepotrebuje vidieť čo najviac atrakcií v čo najkratšom čase. Trend v cestovaní smeruje k spomaleniu a vychutnávaniu si cestovateľských zážitkov a miestnej autentickej kultúry cestou udržateľnosti.

Mercedes V300 d Marco Polo -Symbol cestovateľa

Lepšie je raz vidieť ako stokrát počuť. Preto ak uvažujete v dohľadnej dobe skúsiť netradičnú dovolenku v karavane aj touto cestou vás pozývame na osobné stretnutie so zástupcami Campiri na akciu Caravan Bike Tourist konanú do 10. 4. 2022 v nitrianskom Agrokomplexe, kde si môžete z blízka pozrieť interiér aj exteriér vyššie spomenutých vozidiel Mercedes Marco Polo, Adria Matrix 670 SL Plus a Hero Ranger a dozvedieť sa množstvo cenných rád z oblasti karavaningu.

campiri.comcampiri.skcaravaningkaravankde si prenajať karavanlacný karavanp2pprenájom karavanuzdieľaná ekonomika
Komentáre (0)
Pridať komentár