Hneď v úvode ma fascinoval skúter Piaggio MP3, ktorý stojí na troch kolesách a má aktuálne objem 300ccm a 500ccm. Chystá sa však ešte silnejšia verzia, ktorá bude mať aj spiatočku. Zaujímavosťou pre tento rok je to, že aj na Slovensku môžete na týchto trojkolesových skútroch jazdiť po novom aj s vodičským preukazom skupiny B, čiže s klasickým vodičákom na osobné autá. Je to kus techniky, ktorý stojí niekde medzi autom a skútrom. A tým že stojí, to myslím naozaj. Pri nízkej rýchlosti, cca pod 10 km/h za hodinu si viete polohu v akej skúter stojí zaaretovať, čo zabezpečí, že pri zastavení sa skúter nepohne a nepadne. Pri jazde však padnúť môže, lebo je to stále bližšie k jednostopému vozidlu, ako k autu. Ak vďaka zmene legislatívy vidím v tomto stroji veľký potenciál, a jeho uplatnenie by som určite videl v silových či záchranných zložkách
Ďalším zaujímavým modelom je elektrický skúter Piaggio 1. Model Piaggio 1 prichádza v dvoch kombináciách batérie a motora. Štandardná verzia dosahuje maximálnu rýchlosť 45 km/h a má dojazd až 55 km. Silnejší model má väčšiu batériu s dojazdom 85 a maximálnou rýchlosťou 60 km/h. Zaujímavosťou je tiež to, že batériu si viete vybrať, váži 10 alebo 15 kg, a viete si ju tak nabiť prakticky kdekoľvek.
Novinkou z dielne Aprilia je okrem iného aj skúter SR GT 125. Ten je nezastaviteľnou silou v mestskom dochádzaní a je pripravený aj na dobrodružstvo mimo mesta. Je agilný, športový a vďaka odpruženiu s dlhým zdvihom a tvarovaným kolesám zvládne takpovediac čokoľvek. Bezpečný, funkčný s aktívnymi jazdnými vlastnosťami, ktoré zaisťujú lepšiu kontrolu na ceste. Je to skúter, s ktorým je jazda zábavná a dynamická, nech už idete kamkoľvek. S motorom s výkonom 11 kW a krútiacim momentom 12 Nm, hmotnosťou 144 kg je takým zaujímavým kompromisom stvoreným pre každého.
Na pobočke MotoGroup v Bratislave ma z dielne Moto Guzzi fascinoval model V85 TT v špeciálnej verzii Guardia d’Onore. Vyrobených je len 1946 kusov. Prečo 1946? Pretože to bol rok, v ktorom sa začalo trvalé spojenie medzi značkou a Reggimento Corazzieri, slávnymi čestnými strážami talianskeho prezidenta. Bol to tiež rok, v ktorom bola založená Talianska republika. Na počesť 75 rokov tohto dôležitého partnerstva má každý Guardia d’Onore V85 TT jedinečné sériové číslo od 1 do 1946 vyryté na riadidlách. Samozrejme, na pobočke sa pretŕčali aj modely V7 v rôznych verziách.