Aký je v mojich očiach vhodný elektromobil? No predsa malý, štýlový a praktický. Kompaktnosť je dôležitá, aby sa dobre cítil v ostrom ruchu mesta, ktoré je a ešte pár rokov bude hlavným revírom, a to s ohľadom na dojazd, ktorý enormne svižne klesá so stúpajúcim jazdeckým tempom.
Len pár decentných dizajnových detailov na vínovočervenej farbe (dvojfarebný znak leva, malé „e“ na C-stĺpiku…) napovedá, že máme dočinenia s elektroverziou. Na elektrickej dvestoosmičke v slušnej výbave ma prekvapilo aj to, že veľmi dobre svieti aj so základnými LED svetlami. Zaujali ma aj smerovky, ktoré nie sú ešte striedané s obrysovým/denným svietením v „zuboch“. Vo vnútri je moderný a zaujímavý i-cockpit, na ktorý sa pri Peugeotoch vždy veľmi teším. Jedinečnosť, príjemné materiály, slušný vnútorný priestor… čo viac si má človek želať. Má však jeden ergonomický lapsus. Pri štarte si nepamätá posledný použitý jazdný režim, a tak sa vždy zobúdza v normálnom móde. Ak chcete dôjsť najďalej, tak si ho musíte kolískovým tlačidlom prepnúť do ekologického čím skôr. Ovládač susedí s tlačidlom ručnej brzdy a navyše ho jednoducho prekryjete posúvateľnou lakťovou opierkou.
Elektropohon je už dobre známy a nájdete ho naprieč všetkými elektromobilmi v koncerne Stellantis. Jazda s ním je čistá, príjemná a aj emotívne živá a dynamická. Vzhľadom na chladnejšie jesenné počasie kombináciou jazdy po meste a diaľničnom mestskom okruhu podľa rýchlostných obmedzení sa mi opakovane nepodarilo ani zďaleka priblížiť k papierovému dojazdu. Systémové údaje o dojazde extrémne často kolíšu, a tak rýchlo znervózniete, že už nedôjdete do cieľa, pritom reálne môžete pokoriť ešte ďalších rovinných 30 km. S čistými 200 km však bez problémov rátajte takmer vždy. Papierovým spotrebám sa mi podarilo priblížiť až na záver testu v nedeľu v pokojnom víkendovom hlavnom meste.
Čo treba uznať
- Roztomilo-dravý dizajn.
Čo nám chýbalo
- Viac stupňov rekuperácie.
Čo nás prekvapilo
- Premotivované ABS.
Peugeot e-208 Allure Pack
Cena (základ/test) 29 990 /32 690 €
Záruka 4 roky alebo 60 000 km, batéria 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Synchrónny elektromotor, max. výkon 100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 pri 300 – 3673 ot.min-1. Emisie CO2 0 g/km. Kapacita li-ion akumulátora inštalovaná/využiteľná 50/45 kWh
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax= 150 km/h, spotreba (WLTP)/test 16,3 – 16,5 /18,6 kWh/100 km. Dojazd WLTP/test 340 /220 km
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth – áno
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 265 dm3