Prodrive Hunter: Loeb bledne závisťou

Z pokoja na 100 km/h zrýchli za menej než 4 s a maximálna rýchlosť je cca 300 km/h.

Britská automobilka Prodrive sa rozhodla premeniť model Bahrain Raid Xtreme, známy z pretekov Rely Paríž – Dakar, na cestnú verziu. Výsledkom je off-road Prodrive Hunter, ktorý má o 50 % väčší výkon ako dakarský špeciál  legendárneho Francúza Sebastiana Loeba.

Prodrive Hunter disponuje kvalitnejším podvozkom a pretože jeho tvorcovia neboli limitovaní žiadnymi predpismi pretekárskych kategórií, mohli vytvoriť skutočného diabla. Hunter využíva síce rovnaký vidlicový šesťvalec s objemom motora 3,5 litra a dvoma turbodmýchadlami. Vďaka novému naladeniu a niekoľkým vylepšeniam ponúkne výkon plných 600 koní s krútiacim momentom 700 Nm.

Pre lepšiu predstavu, je to o polovicu viac, než mal k dispozícii Loeb so svojim špeciálom! Aj keď spotreba nebude zrovna najnižšia, 480-litrová nádrž sa postará o solídny dojazd. Spoločnosť Prodrive ladila cestný off-road v anglickom Banbury v grófstve Oxfordshire. Pre zlepšenie správania vozidla v bežnej premávke vymenil sekvenčný manuál za plynulejší koncepciu s pádlami pod volantom.

Výsledkom je akcelerácia z pokoja na 100 km/h za menej než 4 s a maximálna rýchlosť takmer 300 km/h.  Hunter je ale vybavený 35-palcovými terénnymi pneumatikami, ktoré sú určené skôr pro hry v piesku než na asfalte. Tomuto zameraniu odpovedá tiež priestorový rám z vysokopevnostnej ocele, ktorý poskytuje pevný základ pre presnú optimalizáciu geometrie. Podvozok modelu Hunter využíva dvojité priečne ramená s duálnymi tlmičmi a zdvihom 400 mm.

V praxi to znamená o 50 mm viac než v prípade súťažného špeciálu. So skrotením výkonu majú plné ruky práce šesťpiestkové strmene s odvetránými kotúčmi na všetkých kolesách. Pre zníženie hmotnosti  a jej    príkladné rozloženie je celá karoséria vyrobená z karbónového kompozitu zahrňujúceho recyklované materiály vyrobené v zázemí Prodrivu. Tvary Loebovho špeciálu, ktoré Hunter ctí, navrhol Ian Callum.

Callum sa stal už predtým slávnym a renomovaným dizajnérom značiek Ford, TWR, Aston Martin a Jaguar. Teraz dostal pozvánku na prepracovanie interiéru. Ten sa momentálne odpovedá potrebám „cestného vozidla“, aj keď v ňom nechýba bezpečnostná klietka FIA. Základné jazdné dáta má šofér pred sebou na digitálnom štíte a ostatné funkcie nastavuje cez ovládače na stredovej konzole.

Cena off-roadu Hunter, ktorý vznikol pre zábavu v púštnych dunách, začína na čiastke 1,25 milióna libier. Vozidlo dostalo lichobežníkové zavesenie prednej aj zadnej nápravy, pričom zdvih je 400 mm, čo je paradoxne o 50 mm viac než v prípade dakarskej verzie. Hunter má šesťstupňový automat s pádlami aj pohonom všetkých kolies. Chýbať nemôže ani trojica diferenciálov vpredu, uprostred a vzadu alebo spomínaná obria palivová nádrž.

„Automobil je síce ešte rýchlejší a výkonnejší než pretekárske vozidlo, ale zároveň je tiež prepracovanejší. Ian Callum, ktorý sa podieľal na štylizácii exteriéru pôvodného súťažného vozidla, sa k projektu vrátil, aby vytvoril nový interiér, ktorý viac odpovedá každodennému používaniu než pretekaniu. Digitálny displej poskytuje šoférovi všetky dôležité informácie, ktoré potrebuje, zatiaľ, čo na stredovej konzole sú umiestnené tradičnejšie ovládací prvky, ktoré sa nachádzajú v cestných vozidlách,“ uvádza ostrovná automobilka.

 -jj-, zdroj a foto: Prodrive

 

Bahrain Raid Xtremecestná verziaoff-roadProdriveProdrive HunterRely Paríž - DakarSebastian Loeb
Komentáre (0)
Pridať komentár