Rodinná novinka z dielne automobilky Dacia spája tri segmenty do jediného auta. Jogger je tak trochu kombi, tak trochu MPV a z časti aj SUV. Na konci dňa vám ale môže byť jedno do akého segmentu nová Dacia patrí. Dôležité je, že je priestranná, že môže byť až 7-miestna, že dobre vyzerá aj jazdí a že nestojí veľa peňazí. Ja som sa na prvú jazdu s novou Daciou Jogger tešil, nakoľko je to po dlhšom čase nové auto, ktoré bolo vytvorene nanajvýš rozumne.
Na nič sa nehrá, je praktické a dokáže si poradiť s každou situáciou. Ide o vôbec najdlhší model v ponuke značky Dacia, na dĺžku Jogger meria celkovo 4 547 mm a má rázvor osí náprav dlhý 2 897 milimetrov. Auto stojí na 16-palcových diskoch kolies, čo spolu s rozmerom pneumatík 205/60 naznačuje, že výrobca kládol dôraz na komfort a dobrú prejazdnosť viac než na povrchovú krásu. Dacia Jogger má na svojej streche modulárne pozdĺžne uložené lyžiny, ktoré sa však dajú jednoducho prerobiť na priečne a odnesú rôzne príslušenstvo (strešný box alebo nosič na bicykle) s váhou až do 80 kg. Netreba tak dokupovať žiadne priečniky, čo budúci majiteľ isto ocení.
Ticho a veľa miesta
Interiér v novej Dacii Jogger ma neprekvapil, poznám ho už z modelov Sandero, Duster či Logan. To sa mi, mimochodom, na rumunskej značke tiež veľmi páči. Nevymýšľa zbytočné hlúposti, neriskuje a keď je niečo dobré a funguje to, tak to to skrátka používa vo všetkých modeloch rovnako a nikto sa nemôže na nič sťažovať. Palubná doska je síce pokrytá tvrdými plastami, ale dobre vypracovanými a cez jej stred sa navyše tiahne ozdobná látková lišta. Analógový prístrojový štít, intuitívne ovládanie klimatizácie, centrálny dotykový displej s ideálnou veľkosťou, bohatá výbava s celým radom rôznych asistentov, príjemný multifunkčný volant, pohodlné sedadlá a úprimne hovorím, že ja viac nepotrebujem.
Nič prepychové, ale netreba sa ani uskromňovať a za tú cenu…Dacia Jogger je navyše priestranná a to vo všetkých troch radoch sedadiel. Ak ste si mysleli, že 6. a 7. sedadlo sú len také detské núdzovky tak vedzte, že nie. Sú to plnohodnotne sedadlá, na ktorých sa bez problémov odvezú aj dospelí ľudia s výškou do 190 cm. Vďaka jednoduchej manipulácii sa navyše do tretieho radu dobre nastupuje a aj keď chcete sedadlá úplne vybrať, ide to ľahko a samotné sedadlá važia iba okolo 10 kg. Všimnite si ako výrobca od B-stĺpika zdvihol výšku strechy. To preto, že sedadlá v druhom rade sú uložené o 55 milimetrov vyššie ako v prvom a tie v treťom sú ešte o 25 mm vyššie. Také kino sedenie, dalo by sa povedať, ale veľmi účelné!
V 5-miestnom prevedení má Dacia Jogger batožinový priestor s objemom až 708 litrov, v 7-miestnom zostáva k dispozícii 160 L. Keď posledný rad sedadiel vyberiete a druhý vyklopíte smerom k predným sedadlám, vznikne obrovský úložný priestor s objemom až 2 094 litrov. Auto tak dokonale poslúži aj živnostníkom či malým podnikateľom, ktorí občas potrebujú previesť náradie alebo iný náklad.
Na benzín aj na plyn
Na výber aktuálne dva benzínové motory. Ja som si vyskúšal nový litrový trojvalec s priamym vstrekovaním paliva, výkonom 81 kW (110 k) a s najvyšším krútiacim momentom 190 Nm. Samozrejme, v spolupráci so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, automat v ponuke nie je. Prevodovka je rozumne sprevodovaná, má dlhý šiesty prevod a presné kulisy radenia. Samotný motor je taký typický moderný litrový trojvalec závislý od podpory turba, no so slušným ťahom a prijateľnou spotrebou. Smerom do kabíny je výborne odhlučnený a spĺňa všetky súčasné ekologické štandardy. Alternatívou k nemu je tiež litrový trojvalec, avšak s nepriamym vstrekovaním benzínu do valcov, o niečo nižším výkonom ale zas so schopnosťou spaľovať aj sériovo montované LPG s doživotnou nádržou na plyn. Do budúcna chystá Dacia obohatiť ponuku o hybridný Jogger.