Už pred rokom predstavila nemecká značka štúdiu elektromobilu Audi A6 e-tron concept s dojazdom cez 700 km. Nová verzia modelu Sportback má síce rovnaké rozmery, ale tentoraz ide o kombík.
Elektromobil Audi A6 Sportback e-tron concept meria na dĺžku 4,96 m, na šírku 1,96 m a výška je 1,44 m. Aerodynamický koeficient činí 0,24, teda o 0,02 vaic, než v prípade A6 Sportback e-tron. Svoju daň si s ohľadom na spotrebu rozhodne vyberú tiež 22-palcové kolesá. Navyše, 800V architektúra umožňuje auto nabíjať výkonom až 270 kW.
„S konceptom Audi A6 Avant e-tron ponúkame úplne konkrétny pohľad na budúce sériové modely na našej novej technologickej platforme PPE. Nielenže elektrifikujeme úspešnú 45-ročnú históriu modelu Avant, ale chceme využiť technické schopnosti na to, aby sme pridali výkričník. Ide najmä o výkonnú 800-voltovú technológiu, nabíjací výkon 270 kW a dojazd podľa WLTP až 700 km,“ skonštatoval Oliver Hoffmann, člen predstavenstva Audi pre technický vývoj.
V priebehu 10 minút na najvýkonnejšej nabíjačke si tak dokáže elektromobil vycucať energiu na absolvovanie ďalších 300 km. Batériu konceptu Audi A6 Avant e-tron s kapacitou 100 kWh nabijete z 5 na 80 % za menej než 25 minút. Dva elektromotory konceptu Audi A6 Avant e-tron majú celkový výkon 350 kW a krútiaci moment 800 Nm.
Predné kolesá konceptu Audi A6 e-tron sú spojené päťprvkovou nápravou špeciálne optimalizovanú pre elektromobily s viacprvkovou nápravou vzadu. Koncepčné vozidlo je vybavené vzduchovým odpružením Audi s adaptívnymi tlmiči. Na platforme PPE je postavený okrem iných áut aj elektromobil Porsche Taycan.
Ploché predné a zadné svetlomety sú štíhle a zapadajú do celkovej kompozície línií. Technológia Digital Matrix LED a Digital OLED umožňuje dosiahnuť maximálneho jasu a široké škály funkcií aj pri minimálnej ploche a zároveň ponúka prispôsobiteľné svetelné podpisy. Tím dizajnérov a vývojárov osvetlenia Audi opäť raz odviedol úžasnú prácu.
Výsledkom je fakt, že tento koncepčný elektromobil do svojich svetelných jednotiek vtesnal celý rad nových funkcií a možností personalizácie. Na každej strane karosérie sú zabudované tri malé LED projektory s vysokým rozlíšením, ktoré po otvorení dverí premení zem pod nimi na javisko. Malé, pretiahnuté, dynamické svetelné efekty vítajú cestujúcich správami v ich vlastnom jazyku.
Kombinácia bezpečnostných prvkov a estetického designu je pre Audi obzvlášť dôležitá. Preto malé projektory s vysokým rozlíšením zobrazujú na zemi tiež výstražné symboly – napríklad upozornenie cyklistu, že sa dvere vozidla čoskoro otvoria. Ďalšie štyri LED projektory s vysokým rozlíšením – nenápadne integrované do rohov vozidla – vytvárajú projekcie smerových svetiel.
Design týchto projekcií je možné podľa potreby upraviť pre rôzne trhy a homologizačné oblasti. Predné svetlomety Digital Matrix LED dosahujú takmer filmové kvality. Pokiaľ napríklad koncept Audi A6 Avant e-tron zaparkuje počas prestávky na dobitie batérie pred stenou, môžu si šofér a spolujazdci krátiť čas hraním videohry, ktorá sa na ňu premieta. Namiesto malej obrazovky v kokpitu uvidí virtuálne krajiny svojej aktuálnej hry premietané na stenu vo formátu XXL.
A to všetko prostredníctvom svetlometov Digital Matrix LED. Zadná časť koncepčného vozidla je vybavená novou generáciou digitálnych prvkov OLED, ktoré ako súvislý svetelný pás fungujú ako displej. Je možné ich tiež použiť k vytvoreniu takmer neobmedzeného množstva prispôsobiteľných variantov digitálnych svetelných podpisov a dynamických svetelných displejov, ktoré sa dajú prispôsobiť osobnému vkusu zákazníka.
Jednou z noviniek v zadných svetlách je trojrozmerná architektúra digitálnych prvkov OLED, ktorá – prispôsobená tvaru karosérie – umožňuje dokonalé začlenenie nočného designu do celkového vzhľadu. Vďaka tomu je možné vnímať dynamickú svetelnú šou nielen v dvoch rozmeroch – ako tomu bolo predtým – ale s pôsobivým priestorovým 3D efektom.
-jj-, zdroj a foto: Audi