Úplne nová Mazda CX-60 PHEV je prvým plug-in hybridom, ktorý japonská automobilka exportuje na európsky trh v segmente SUV. Cena vozidla na starom kontinente začína na čiastke 52.400 eur.
Nová vlajková loď je podľa automobilky najdôležitejším modelom, aký Mazda predstavila za viac než desať rokov. V dynamickom štýle vozidla Mazda CX-60 PHEV sa odráža elegancia najnovších trendov v designu Kodo. Ten je výrazom japonskej koncepcie ma – pokojnej a dôstojnej krásy prázdneho priestoru. Moderné technológie zamerané na šoféra a posádku vylepšili a viac než kedykoľvek predtým v histórii sa prispôsobili špecifickým požiadavkám každého vodiča.
Prelomový systém Mazda Driver Personalisation System pozná, kto usadol za volant, a automaticky tomu prispôsobí podobu interiéru – polohu sedačiek, volantu a zrkadiel, nastavenia HUD displeja, dokonca aj nastavenie zvuku a klimatizácie. Mazda CX-60 PHEV je prvou lastovičkou značky medzi plug-in hybridmi v Európe. Do výbavy patrí pohonná jednotka s benzínovým štvorvalcom Skyactiv-G 2.5 s priamym vstrekovaním a veľký elektromotor s výkonom 100 kW, ďalej komplet nová osemstupňová automatická prevodovka a vysoko-kapacitná batéria s 355 V a 17,8 kWh.
Táto kombinácia motorov dosahuje výkon 241 kW a mohutný krútiaci moment 500 Nm. Tým pádom ide o najvýkonnejšiu Mazdu pre bežnú prevádzku v histórii. Z pokoja na stovku sa Mazda CX-60 PHEV dostane len za 5,8 s. Pri prevádzke len na elektromotor vykazuje Mazda CX-60 PHEV vynikajúce ekologické vlastnosti. Kombinovaná spotreba podľa WLTP je len 1,5 l/100 km a kombinované emisie CO2 podľa WLTP len 33 g/km. Pri čiste elektrickom pohone s rýchlosťou do 100 km/h má Mazda CX-60 PHEV dojazd viac ako 60 km.
Nová Mazda CX-60’s Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture ponúka celý rad vylepšení, takže sa záujemcovia môžu tešiť na vynikajúcu jazdnú dynamiku. Opäť sa všetko sústredí na šoféra a posádku – vďaka špeciálnej spevnenej karosérii cíti šofér okamžité reakcie vozidla. Na sedadlách sa udržuje rovnováha v každej situácii lepšie než predtým, odpruženie pri jazde stabilizuje polohu vozidla. O stabilitu se stará aj jedinečný ovládací systém Kinematic Posture Control (KPC). Batéria je umiestnená medzi prednou a zadnou nápravu čo najnižšie, aby sa znížilo ťažisko vozidla.
V kombinácii s pohonom všetkých kolies, to výrazne vylepšuje ovládateľnosť vozidla. Tá sa tak vyrovná najlepším automobilom v prémiovom segmente. Do výbavy novej Mazdy CX-60 PHEV okrem toho patrí aj kompletný rad pokročilých bezpečnostných systémov i-Activsense, takže jazda spĺňa požiadavky pre päťhviezdičkovú úroveň podľa štandardu Euro NCAP. Pribudlo niekoľko nových aktívnych bezpečnostných systémov: See-Through View – monitorovacia kamera novej generácie záberom 360o umožňuje pri parkovaní pohľad cez vozidlo.
Táto kamera významne zlepšuje viditeľnosť pri malých rýchlostiach; systém Turn Across Traffic Assist; detektor chodcov SBS-R; systém stráženia voľného pruhu Emergency Lane Keeping; systém i-Adaptive Cruise Control (i-ACC); varovný systém BSM Vehicle Exit Warning. Hybridný model CX-60 PHEV je významným krokom k plnej uhlíkovej neutralite, ktoré Mazda plánuje dosiahnuť v roku 2050. V následujúcich rokoch bude automobilka pokračovať v elektrifikácii svojho portfólia pomocou celého radu nových produktov.
Mazda MX-30 REV disponuje elektromotorom v kombinácii s generátorom poháňaným rotačným motorom, čo znamená neobmedzený dojazd. V roku 2023 potom automobilka príde s novým modelom, ktorý bude väčší než CX-60 a bude mať tri rady sedačiek. V nasledujúcich troch rokoch predstaví Mazda päť nových elektrifikovaných vozidiel postavených na multifunkčnej platforme. Po roku 2025 sa dostane k slovu komplet nový systém Skyactiv EV Scalable Architecture – unikátna technológia, ktorá Mazde umožní na jedinej spoločnej platforme budovať elektrovozidlá všetkých veľkostí.
-jj-, zdroj a foto: Mazda