Kia ProCeed GT: Z každého rožku trošku

Kia ProCeed GT dokonale spája atraktívny dizajn, praktické vlastnosti a jazdné zážitky.

Keď som si novú Kiu ProCeed GT preberal na redakčný test uvažoval som, ako asi môže vyzerať typický zákazník pre toto auto. V mysli sa mi objavil čerstvý otecko, ktorý rád šoféruje a v mladosti vlastnil niekoľko športových áut. Keď však prišla manželka a prvé dieťa, bolo treba kúpiť rodinné auto s dostatkom priestoru, objemným batožinovým priestorom a za “normálnu” cenu. Tak prišla na rad otázka, aké auto vybrať tak, aby bol aj vlk sýty, aj ovca ostala celá.

Môjmu imaginárnemu oteckovi sa vôbec nečudujem, že siahol po novej Kii ProCeed vo verzii GT. Veď je to kus pekného auta, za ktorým sa na ulici otáčajú všetky generácie. Pôsobí dostatočne ostrým športovým dojmom, zároveň je elegantné a karosárska verzia typu shooting brake je na cestách stále pomerne jedinečná. Biela farba laku s červeno-čiernymi doplnkami je podľa môjho názoru opticky asi najlepšia voľba. Nedávnu modernizáciu si všimne len fanúšik značky, ale autu drobné vylepšenia pristanú.

V zadnej časti nechýbajú dve okrúhle koncovky výfuku, ale do očí udrie najmä tvar zadných svetiel, navzájom  prepojených LED lištou. Hoci ide o čoraz častejšie riešenie, po ktorom siahajú viaceré automobilky, málokto si auto v noci a pri pohľadu zozadu pomýli. Veľmi sa mi páči ako skvele dokázal kórejský výrobca spojiť športové tvary s elegantnými tak, aby zasiahol čo najširšiu klientelu.

Ide príkladom

V interiéri novej Kie ProCeed GT sa rýchlo udomácni hádam každý vodič, najmä pokiaľ obľubuje športový posed a ideálnu polohu volantu a pedálov. Sedadlá nie sú ultimátne športové. Sú pohodlné aj na dlhých cestách, no zároveň poskytujú dostatočnú oporu telu aj pri svižnejšej jazde v zákrutách. Volant so skosenou spodnou časťou nielenže výborne vyzerá, ale sa aj dobre drží a je obšitý kvalitnou kožou. Ovládače na volante sú usporiadané intuitívne a ľahko si na nich zvykne aj staršia generácia vodičov.

Veľká časť vnútrajška je obšitá kontraktnou červenou niťou čo umocňuje pocit športovosti. Pred vodičom sa nachádza prehľadný digitálny kokpit s viacerými možnosťami zobrazovania údajov, typický pre značku Kia. Stredový displej má ideálnu veľkosť 10,25-palca, teda aspoň ja nepotrebujem v aute gigantickú obrazovku. Oceňujem skôr peknú grafiku, intuitívne ovládanie, rýchle reakcie alebo aj kvalitnú parkovaciu kameru. To všetko Kia ProCeed GT ponúka.

Na zadných sedadlách sa pohodlne usadia aj vyšší pasažieri, hoci pri nastupovaní si treba dať pozor na hlavu. Tvar karosérie je síce sexy, ale nie je problém si kvôli nemu udrieť počas nasadania hlavu. Po nastúpení je však už všetko v najlepšom poriadku. Dostatok miesta je na hlavu aj na kolená a aj sedacia časť je akurátne dlhá. Kufor má objem 594 litrov a pod podlahou navyše ukrýva praktický organizér. Auto aj vďaka nemu výborne poslúži rodinám, alebo ľudom, ktorí v batožinovom priestore často prevážajú väčšie množstvo vecí.

Dá o sebe vedieť

Nová Kia ProCeed GT má športového ducha i neposedný charakter, čo dáva na známosť hneď po naštartovaní. Hoci je auto bezprostredne po štarte vždy uvedené do komfortného režimu, výfuk má pekný jemne praskajúci zvuk a dáva o sebe vedieť. Hneď ako si ale vodič zvolí športový jazdný režim, otvoria sa aktívne klapky výfuku a rázom je to iná pesnička. Neodporúčam to ale robiť v nočných hodinách v obytnej zóne, pretože susedia sa určite nepotešia. Za mestom si už môžete lahodnosť zvuku výfukovej sústavy užívať naplno. I keď je pravda, že viac si akustiku výfuku, pochopiteľne, užijú pasažieri na zadných sedadlách. Ak tam budete viesť mamu alebo svokru, bude lepšie ostať v komfortnom režime, nie každý ostré zvuky ocení.

Pod kapotou verzie s označením GT sa ukrýva benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, výkonom 150 kW (204 koní) a najvyšším krútiacim momentom 265 Nm. Samotný motor je tichý, jeho prácu počuť až vo vyšších otáčkach. Práve tam sa aj cíti najlepšie, v tých nižších mu agresivita a ochota trochu chýba. Akonáhle sa však nadýchne turbodúchadlo, záber je citeľný a maximálna rýchlosť rýchlo prekročená. Chválim aj prácu automatickej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá s motorom komunikuje príjemne a najmä v športovom režime z neho dokáže dostať plný potenciál.

Podvozok patrí k tvrdším, no nie prehnane a už vôbec nie nepríjemne. Je nastavený presne tak, aby vyhovoval potrebám športového auta a zároveň poskytoval dostatočný komfort posádke pri každodennej jazde. Aj za jeho vyladenie patrí konštruktérom Kie moja poklona. Krásne tu vidno, ako veľmi im vyšla snaha o spojenie športového charakteru auta s komfortnými vlastnosťami. Dokonalé namixovaný koktail, ktorý chutí azda každému.  Zážitok z jazdy je teda u Kie ProCeed GT prítomný, výkonný a potentný motor tiež, podvozok je minimálne rovnako dobrý, ale čo spotreba paliva? Veď stále je tu faktor rodinného auta, kde sa hľadí aj na ekonomiku prevádzky. Nemajte strach. Ja som týždňový test ukončil so spotrebou 6,8 litra benzínu. A to som jazdil v meste, po okreskách, veľa aj po diaľnici, rýchlo aj pomalšie. Takže píšem o skutočnej a dosiahnuteľnej spotrebe paliva.

Kia ProCeed GT – Madonna mia!

 

 

 

 

 

KiaKia ProCeedKia Proceed GTTest Kia ProCeed GT
Komentáre (0)
Pridať komentár