Postaviť SUV na pick-up platforme nie je žiadnou novinkou. Podobný postup už raz v minulosti vykonalo Mitsubishi v prípade Pajero Sport, . Ford neexperimentoval a uvedením novej generácie Everestu sa rázvor predĺžil oproti predchodcovi o 50 mm.
Ponuka motorov tiež naznačuje, že Everest sa pravdepodobne nedostane do Európy. Dôvod je jasný, pod kapotou totiž nájdeme len spaľovacie pohonné jednotky. Ode o dva dieselové agregáty. Prvý z nich má dva litre a štyri valce. Ten väčší má už tri litre a je to V6. Bez ohľadu na motor je prevodovka automatická a má desať stupňov. Oficiálne údaje o výkone a krútiacom momente neboli zverejnené. Je však známe, že k dispozícii budú autá s pohonom zadných aj všetkých štyroch kolies.
Everest môže mať ochranu podvozku, uzávierku diferenciálu na zadnej náprave, terénne režimy a dva ťažné oká v prednom nárazníku. Everest dokáže prejsť aj brod hlboký 80 cm, čo naozaj nie je zlé. Odvezie aj príves s 3,5 tonami. Aj keď je Everest navrhnutý tak, aby fungoval mimo asfaltu, neznamená to, že kabína je sparťanská. Nájdeme tu dokonca 12-palcovú multimediálnu obrazovku, digitálne hodiny, bezdrôtovú nabíjačku, ventilované a vyhrievané sedadlá aj volant.
Zdroj: Ford