V záplave množstva SUV a crossoverov, ktoré sú dnes v trende ma vždy poteší, keď si môžem sadnúť za volant rodinne ladeného MPV. Auta, ktoré si cti vnútorný priestor, praktické vlastnosti a nepotrebuje sa hrať na niečo, čím nie je. BMW radu 2 Active Tourer je, chvalabohu, stále práve takým autom. Netvári sa, že si poradí s každým terénom, ani, že je najrýchlejší na ceste. Má nízky podvozok, vysokú karosériu a dokáže jazdiť naozaj úsporne. Jednoducho, vie na čom skutočne záleží.
Mierny nárast rozmerov
Novinka sa, v porovnaní s prvou generáciou, môže pochváliť o niečo väčšími rozmermi karosérie. Rozdiely nie sú obrovské, bavíme sa o milimetroch, ale vo všetkých smeroch a o chlp dlhší je aj rázvor osí kolies. Vo výsledku sa tak mierne zväčšil vnútorný priestor a vďaka širšiemu rozchodu kolies sa zlepšila stabilita. Zvonku si inak môžete všimnúť len evolučné pokroky, kde sa zmenil tvar prednej časti s aktívnymi lamelami masky chladiča, do očí bijú veľké ľadvinky, vylepšený tvar kľučiek či elegantná zadná časť. Autá typu MPV môžno nie sú tak sexy ako SUV-čka, ale mne sa nové BMW radu 2 Active Tourer veľmi páči.
Nezostal kameň na kameni
V interiéri nastala doslova revolúcia a obávam sa, že nebude každému po vôli. Klasické poňatie prístrojovej dosky tak, ako sme boli pri značke BMW zvyknutí je minulosťou. Teraz interiéru vládne prístrojový panel s názvom BMW Curved Display, pozostávajúci z dvoch displejov pod zakriveným sklom. Digitálny kokpit má rozmer 10,70 palca a centrálny dotykový displej zas 10,25 palca. Úplne nová je aj grafika menu a logika ovládania. Zabudnite tiež na otočný ovládač iDrive, v stredovom tuneli sa nachádza iba štartovacie tlačidlo, volič automatickej prevodovky,ovládanie hlasitosti rádia a tri ďalšie tlačidlá na ovládanie základných funkcií typu: voľba jazdného režimu, obraz parkovacích kamier alebo funkcia Auto Hold. Interiér pôsobí modernejšie a prehľadnejšie, no celková ergonómia ovládania je podľa môjho názoru horšia.
Jazdí dobre a úsporne
V rámci prvej jazdy som si mal možnosť vyskúšať verziu 218d čo znamená, že pod kapotou pracoval dvojlitrový dízlový motor s výkonom 110 kW, čiže 150 koní. Motor má síce akusticky výraznejší prejav, ale interiér je dobre odhlučnený, takže hrdelnejší zvuk počuť najmä zvonku. Naftový štvorvalec príkladne spolupracuje s automatickou prevodovkou, ale predovšetkým je mimoriadne úsporný. Ja som auto vracal so spotrebou na úrovni 4,5 litra a to podotýkam, že som jazdil prevažne v meste a do spotreby je zahrnutý aj proces fotenia. Výborný výhľad z auta, komfortný podvozok, vysoká aktívna aj pasíva bezpečnosť a najmä bohatý vnútorný priestor i batožinový priestor s objemom 470 litrov. To je v skratke nové BMW 218d Active Tourer a ja sa už teším na redakčný test.