Pick-upy boli, sú a budú špecifickou kastou. Prioritne boli navrhnuté na prácu v tvrdých podmienkach, čoraz častejšie však hrajú rolu imidžotvorného auta. V prípade Toyoty je však Hilux stále vo veľkej miere využívajú pracovne, preto aj tento model zaradili do divízie Toyota Professional. Tá poskytuje na všetkých už existujúcich predajných miestach prvotriednu starostlivosť pre náročných profesionálnych vodičov, ktorým musí auto slúžiť za každých okolností. Navyše Toyota plánuje vytvoriť aj špeciálne showroomy Toyota Professional pre ľahké úžitkové vozidlá. Ostal som priam obarený, keď som v záručných podmienkach videl 5-ročnú záruku alebo nájazd 250 000 km. To sú na pracovné, často namáhané auto na hranici extrému skutočne slušné čísla. Toyota teda Hiluxu verí a po týždennej skúsenosti mu verím aj ja. Nie nadarmo je jednotkou na trhu.
S novou tvárou…
Nový Hilux dostal do vienka modernejšie línie. Zmeny sa dotkli masky chladiča, nárazníkov a švihácky pick-up vyzerá modernejšie aj vďaka novým LED predným a zadným svetlám. Keď som spomínal, že terénne pick-upy často iba vytvárajú drsný imidž svojmu majiteľovi, tak musím povedať, že sa mi páči farebná trikolóra testovanej verzie, ktorá strieda dominantnú zelenú, početnú sivú a čiernu farbu. Za kabínou je navyše mohutný športový spojler, ktorý v kombinácii s elektrickou roletkou zlepšuje prúdenie vzduchu za vozidlom, ale mierne ukrajuje z veľkosti ložnej plochy. Som veľmi rád, že Hilux je stále tvrdým a robustným autom. Nepamätám si auto, ktoré by malo takú ťažkú prednú kapotu bez plynových vzpier. Podobnú silu potrebujete vynaložiť aj na otváranie dverí ložnej plochy, ktorá využíva klasické pánty bez pomocných vzpier. Takéto jednoduché riešenia vydržia veky a o to ide. Pri korbe s automatickou elektrickou roletkou s odvodňovacími kanálikmi mi vadili len dve kotviace oká na bočniciach a fakt, že sa v Toyote mohli trochu viac pohrať so skrytím elektroinštalácie, pri ktorej hrozí poškodenie prevážaným materiálom. Ložný priestor je osvetlený po bokoch dvomi LED pásikmi. Úžitkové zaťaženie Hiluxu predstavuje jednu tonu a podlaha vrátane stien korby testovaného modelu sú chránené gumenou vaňou. Centrálne zamykanie aj pre sklápacie dvere korby je výsadou najvyššej výbavy, rovnako tak aj spomínaná elektrická roleta.
Pre mňa je malou zvláštnosťou interiér. Materiály a spracovanie sú v Hiluxe na výbornej úrovni, ale kým v menšom rodinnom modeli RAV4 mi napr. ovládanie klimatizácie prišlo mohutné a vhodné aj na obsluhu v rukaviciach, tu je všetko navrhnuté ako v bežnom osobnom aute, takže imidž tvrdého drsniaka v interiéri zmäkne. Novinkou pre modernizovaný interiér je hlavne infotainment s 8-palcovým displejom, aj keď, povedzme si, na rovinu, grafikou určite neočarí, ale ani neurazí. S výnimkou najnižšej výbavy je štandardom cúvacia kamera, ktorú určite odporúčam, keďže za korbu sa kedykoľvek môže skryť nízke športové auto. Audiofilov poteší aj príplatkové audio JBL s 9 reproduktormi, ktoré malú kabínu veľmi slušne ozvučia. K posedu za volantom by som určite privítal možnosť dlhšieho osového posunu volantu.
… a s novým srdcom
Toyota vypočula ľud a ponuku motorov obohatila o väčší 2,8-litrový agregát. Hilux ešte nikdy nebol taký silný ako s ním, pritom je zaujímavé, že s ním úspornejšie a s väčšou porciou žiadaného krútiaceho momentu ako so základnou 2,4-kou. Ja by som pri voľbe motorizácie neváhal a to najmä vtedy, ak plánujete pravidelne ťahať vozíky. Pripomeniem, že tento motor spárovaný s manuálnou prevodovkou má nižšiu porciu krútiaceho momentu o nezanedbateľných 80 Nm, ale poskytuje ho v širšom spektre otáčok. Tiež má nižšiu spotrebu o približne jeden liter, ktorý automat dobieha v komforte.Toyota upravila aj nastavenie rámového podvozka. O odpruženie zadnej nápravy sa naďalej starajú listové pružiny, takže bez záťaže očakávajte odskakujúcu masáž odzadu pri prejazde priečnych nerovností. O možnosti uzamknúť zadný diferenciál, redukcii alebo asistentovi zjazdu z kopca nie je potrebné rozprávať, sú samozrejmosťou. A čo dodať na záver? Hilux je kus solídne postaveného pracovno-imidžového auta vo vysokej výbave, ktorému sa veľmi ťažko niečo veľké vyčíta, všetko sú to vyslovene maličkosti.
Čo treba uznať
- Schopnosti v teréne.
Čo nám chýbalo
- Zadná externá mreža ako ochrana zadného skla.
Čo nás prekvapilo
- Absencia Crawl Control – asistent na jazdu v teréne.
Toyota Hilux Double Cab 2,8 D-4D 204 k 6°AT 4×4 Invincible Sport
Cena (základ/test) 31 860 /55 530 €
Záruka 5 rokov alebo 250 000 km
Motor:
- preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 2 755 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 3 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 600 – 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 233 – 266 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0-100 km/h za 10,7 s, Vmax = 175 km/h, spotreba výrobca (WLTP)/test 8,8 –10,1/9,8 l/100km.
Konektivita
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 8,0