To, čo sme tvrdili od začiatku, je zdá sa realitou. Parkovanie na chodníkoch na pár rokov nezrušia, parkovať sa teda bude po starom, s výnimkou lokalít, kde vznikajú samostatné parkovacie politiky
Cieľom návrhu je umožniť vybraným motorovým vozidlám od účinnosti zákona, ktorá sa navrhuje dňom vyhlásenia, do 31. marca 2024 parkovanie na chodníku za pravidiel, ktoré platia do 28. februára tohto roka. Na základe najnovšej úpravy, ktorá nadobudne účinnosť 1. marca 2022, totiž došlo k zániku možnosti pre vybrané motorové vozidlá (neprevyšujúce 3,5 tony, okrem bicyklov a motocyklov) parkovať na chodníku priľahlom k ceste pri zachovaní voľného priestoru 1,5 metra.
„V mimoriadne exponovaných lokalitách spôsobí táto nová úprava mnohým obciam, respektíve mestám a mestským častiam parkovací kolaps, keďže vzhľadom na počet áut tieto jednotky územnej samosprávy jednoducho nemajú a do tejto doby nestihnú vytvoriť nové parkovacie miesta, respektíve vyznačiť dopravné značenie, ktoré umožní parkovanie na chodníkoch,” podotkli predkladatelia v dôvodovej správe.
Nie som si istý, či sa to zmení aj o tie 2 roky. Nie sú na to jednoducho podmienky. Reálnejšie to vidím tak na prelome desaťročí, kedy z ciest zmizne množstvo spaľovacích áut a individuálna mobilita bude výrazne potláčaná.
Každopádne, celkom ma udivuje fakt, že si poslanci pripustili, že táto pôvodná novela bola schválená vlastne omylom. Ako môžu byť zákony, ktoré bezprostredne zasahujú do života ľudí, schvaľované omylom? A to nie je jediný prípad, bohužiaľ…