Štúdia elektromobilu DS E-Tense Performance naznačuje budúce smerovanie značky DS Automobiles a štýl ich sériových modelov. Výtvor z dielne tímu DS Performance využíva karbónovú karosériu, dva elektromotory s výkonom 600 kW a systém pohonu všetkých kolies.
Pre spoločnosť DS Automobiles je od jej založenia v roku 2014 elektrifikácia základnou súčasťou stratégie. Ako prvý prémiový výrobca zapojený do Formule E využila značka úspech v šampionáte 100% elektrických vozidiel na podporu svojho výskumu a vývoja smerom k udržateľnejšej mobilite. V roku 2019 predstavila spoločnosť DS Automobiles 100% elektrifikovaný rad a od roku 2020 sa stala multi-energetickou značkou s najnižšími emisiami CO2 v Európe. Transformácia sa zrýchľuje: od roku 2024 budú všetky nové vozidlá DS Automobiles výhradne 100% elektrické.
DS Automobiles sa spolieha na odborné znalosti svojej športovej divízie DS Performance, ktorá vyvinula prototyp určený na testovanie rôznych inovácií, ktoré budú súčasťou budúcich vozidiel značky. Prototyp DS E-Tense Performance má karbónovú karosérii s podvozkom z monopostu Formule E. Geometria odpruženia je schopná zaistiť čo najlepšiu priľnavosť na cestách aj na často hrboľatých mestských vozovkách, a to za akýchkoľvek poveternostných podmienok.
Hnacie ústrojenstvo tvoria dva elektrické motory s kumulovaným výkonom 600 kW (250 kW vpredu a 350 kW vzadu) a krútiacim momentom 8 000 Nm. Tieto dva elektromotory, ktoré priamo vzišli z vývoja DS Performance pre Formulu E, ponúkajú výnimočnú účinnosť. Hnacie ústrojenstvo DS E-Tense Performance s nezvyklým rekuperačným výkonom 600 kW umožňuje najlepšie možné využitie energie. Hoci si DS E-Tense Performance zachováva brzdový systém s kotúčmi a doštičkami, v absolútnej väčšine prípadov zaisťuje brzdenie systém rekuperácie.
Jedným zo základných prvkov vysoko výkonného prototypu DS E-Tense Performance je batéria. Je kompaktná, umiestnená v obale z uhlíkového kompozitu a hliníku, ktorý vyvinul tím DS Performance, a je umiestnená v zadnej centrálnej polohe. Batéria prototypu DS E-Tense Performance, ktorá se inšpirovala pretekmi elektromobilov, vyvinuli ju spoločne s TotalEnergies a ich dcérskou spoločnosťou Saft. Výsledkom výskumu tohto partnera je inovatívne chemické zloženie so systémom ponorného chladenia článkov.
Práve toto zloženie možno považovať za zlomový systém oproti súčasným technológiám, ktoré prinieslo na mieru vytvorené riešenie Quartz EV Fluid. Táto batéria umožňuje akceleráciu a rekuperáciu až 600 kW a otvára tak nové možnosti pre budúce generácie sériových vozidiel. Prototyp DS E-Tense Performance je vybavený palubným Hi-Fi systémom Focal Utopia, ktorý tvorí dvojice exkluzívnych reproduktorov Scala Utopia Evo vo farbách prototypu. Tieto dokonale prepracované kúsky francúzskej firmy Focal sú vybavené tými najlepšími komponentmi a ponúkajú jedinečný zvukový podpis.
Od februára tohto kalendárneho roku budú tímy DS Performance, ktoré dvakrát po sebe triumfovali v seriáli majstrovstiev sveta elektrickej Formule E v súťaži tímov aj jednotlivcov, organizovať prvé testy prototypu DS E-Tense Performance. Za volantom sa budú sriedať Jean-Éric Vergne, ambasádor E-Tense a António Félix da Costa. Obaja šampióni Formule E sa tak budú podieľať na dokončení vývoja a súčasne zahájení testovania na okruhoch a otvorených cestách. Potom budú zverejnené skutočné údaje o výkone DS E-Tense Performance.
-jj- , zdroj a foto: DS, DS Performance