Autosalón v Tokiu 1989 bol skutočnou ukážkou japonskej sily. Medzi modelmi budúcnosti bola napr. športová Celica GT-Four, ktorá v nasledujúcej sezóne priniesla Toyote prvý titul majstra sveta v rely WRC. Vedľa nej bolo 89C-V zo skupiny C1, z ktorého sa čoskoro vyvinula Toyota TS010. Svoju premiéru vtedy mali dva úplne odlišné modely dôležité pre históriu značky: minivan Previa a športové auto Sera s dverami otváranými nahor. Vedľa nich Japonci predstavili premiéry, ktoré mali byť ich vzdialenejšou budúcnosťou. Jedným bolo aj „novomestské vozidlo 4WD“ s výrečným názvom RAV-FOUR, ktoré sa neskôr skutočne dostalo do výroby.
Aká nejednoznačná a nepredvídateľná bude budúcnosť automobilového priemyslu v 90. rokoch najlepšie ukázala hlavná ozdoba stánku japonskej značky. Toyota 4500 GT dala o sebe však vedieť pár týždňov predtým na IAA vo Frankfurte. Bola to trošku provokácia zo strany Japoncov, akoby chceli Nemcom ukázať, že aj oni majúi na to zabojovať v tejto triede. V čase, keď najrýchlejšími autami z Nemecka boli upravené AMG Hammer a Porsche 964, Toyota ukázala takmer 4,4 metra dlhé, futuristické kupé schopné jazdiť so štyrmi ľuďmi a batožinou rýchlosťou cez 300 km/h.
Toyota 4500GT odkazovala na vtedy 22-ročnú Toyotu 2000GT, ktorej označenie naznačovalo účel a dvojlitrový motor. V 4500GT bol pod dlhou kapotou umiestnený 4,5-litrový agregát. Išlo o experimentálny vývoj práve dokončeného prvého motora pre Lexus, 4,0 V8 zo série 1UZ-FE. Išlo o atmosférický motor, takže na zvýšenie jeho výkonu bolo potrebné zvýšiť zdvihový objem zo 4 litrov na 4,5 litra. Základom bol hliníkový blok a sústava piatich ventilov na valec, vďaka ktorým generoval pôsobivých 300 koní pri 6 600 ot./min. a 390 Nm pri 4 800 ot./min. To všetko sa prenášalo na zadnú nápravu pomocou šesťstupňovej manuálnej prevodovky.
Už v roku 1989 prišla Toyota s myšlienkou zvukového syntetizátora motora, ktorý z reproduktorov vyžaruje buď basové tóny umocňujúce zvukový zážitok, alebo vlny s opačnou frekvenciou ako hluk, takže v kabíne bude ticho. Zatiaľ čo výkon prototypu nebol nikdy oficiálne meraný, výrobca predpovedal maximálnu rýchlosť cez 300 km/h, zrýchlenie na 100 km/h pod 6 sekúnd a ¼ míle za menej ako 14 sekúnd. Ako to malo byť možné v takom veľkom aute? Odpoveďou bola aerodynamika – Cd 0,29. Dizajnéri sa snažili vytvoriť hladkú a aerodynamickú karosériu so zvláštnym tvarom, ktorá mala byť v nasledujúcich rokoch jedným z predvolených typov karosérie. Karoséria tiež obsahovala prekvapivo veľké množstvo prvkov ktorými Toyota hádala ako bude vyzerať budúcnosť, ale predsa len, exteriér asi nebol najsilnejšou stránkou 4500GT. Podľa tlačových správ spred 30 rokov európska verejnosť na premiére vo Frankfurte brala tento model veľmi chladne
Zdroj: motor1