Talianska automobilka Ferrari má dôvod na oslavu! Posledný špeciálny model pretekárskeho Ferrari Daytona SP3 totiž na nedávnom Medzinárodnom festivale automobilov v Paríži získal „Grand Prize“ určenú pre víťaza v hlavnej kategórii najkrajší automobil íventu.
Design limitovanej verzie Ferrari Daytona SP3 odkazuje na staré súťažné modely zo 60. a 70. rokov minulého storočia ako boli Ferrari 330 P3, Ferrari Dino 206 S (1966), Ferrari 350 Can Am (1967) a Ferrari 330 P4 (1967), Ferrari 512 S (1970) a Ferrari 512 S (1970), Ferrari 312 P (1971) a Ferrari 512 M (1971). Aj preto Ferrari Daytona SP3 dostal konečne oficiálne meno podľa okruhu na Floride.
Dizajnový jazyk atraktívneho športiaku je však súčasne aktuálny a inšpirovaný tým najlepším z vyššie uvedených modelov. Ferrari Daytona SP3 má aerodynamický „look“, ale súčasne je design auta jednoduchý až minimalistický. Nechýba typická výrazná predná časť a veľmi efektne riešenie zadných svetlometov v kombinácii s horizontálnymi líniami. Aj v interiéri cítiť inšpiráciu z dobrých vecí z minulosti, ale aj posledných modelov.
Novinkou je napríklad veľký displej namiesto klasických tachometrov. Odborníkov však zaujali aj športové sedadlá zdanlivo spojené do jedného kusu a nový design panelu dverí. Pohon „parížskeho šampióna“ bez turba a elektromotorov má v kompetencii atmosferický vidlicový dvanásťvalec z 812 Competizione s objemom 6,5-litra a výkonom 840 koní. Éra manuálnych prevodoviek je už aj v talianskom Maranelle minulosťou.
O prenos násobkov 697 N.m v 7250 min-1 na zadné kolesá sa totiž stará sedemstupňová dvojspojková skriňa z F1 a tiež z 812 Competizione. Nechýba samosvorný diferenciál. Z pokoja na 100 km/h dokáže akcelerovať za 2,85 s a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 350 km/h. Ferrari Daytona SP3 je tretí model z tzv. Icona Series po speedsteroch Monza SP1 a SP2 z roku 2018. Nový krvavý športiak oficiálne predstavili na okruhu v Mugelle v rámci akcie Ferrari Finali Mondiali.
Z modelu Daytona SP3, ktorý navrhol tím okolo Flavia Manzoniho, vyrobia celkovo 599 exemplárov. Cena jedného modelu je dva milióny eur. Netreba mať však vysoký tep, asi 500 kusov si už rozobrali VIP klienti, ktorým už v garáži parkuje jedno respektíve dvojmiestny model Monza SP1 a SP2. Zvyšnú stovku športiakov Ferrari Daytona SP3 si rozoberú automobilkou vybraní zákazníci respektíve zberatelia.
-jj-, zdroj a foto: Ferrari