V minulom roku predali v Európe 515 886 kusov vozidiel, čo predstavuje nárast o 21,6% v porovnaní s rokom 2020. Výsledkom je aj nárast trhového podielu o 1 percentuálny bod na 4,4%. Navyše, elektrifikované vozidlá tvorili väčšiu časť predaja značky ako kedykoľvek predtým. 35 % vozidiel Hyundai predaných v Európe v roku 2021 malo alternatívnu pohonnú sústavu, ktorá zahŕňa hybridné, plug-in hybridné, batériovo-elektrické vozidlá a elektrické vozidlá s palivovými článkami. V porovnaní s predchádzajúcim rokom tak ide o 77-percentný nárast. Z toho bolo 72 509 vozidiel s nulovými emisiami – batériových elektrických vozidiel a elektrických vozidiel s palivovými článkami – čo predstavuje 14,1% celého predaja v Európe. Celosvetovo Hyundai predal 3,89 milióna kusov vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 3,9 percenta. Súčasťou týchto predajov bolo aj 421 677 elektrifikovaných modelov a 141 101 vozidiel s nulovými emisiami.
Rekordné trhové podiely vo viacerých krajinách
Okrem 4,4-percentného celkového trhového podielu v Európe dosiahol Hyundai v roku 2021 rekordné trhové podiely aj na veľkých trhoch ako sú Nemecko, Španielsko, Taliansko a Spojené kráľovstvo. V Nemecku tvorili modely Hyundai 4,1% všetkých predaných áut, čo je o pol percentuálneho bodu viac ako predchádzajúci rok. To predstavuje 106 600 nových registrácií vozidiel v Nemecku – historicky najvyšší dosiahnutý výsledok! V Španielsku Hyundai dosiahol trhový podiel 6,7 percenta, čo je tak isto historické maximum. Išlo o 57 508 registrovaných vozidiel. Hyundai tiež ukončil rok ako top ázijský výrobca automobilov a skončil na piatom mieste spomedzi všetkých výrobcov. Trhový podiel Hyundai v Taliansku dosiahol v roku 2021 3,1 percenta. Hyundai tu tiež zaznamenal 35 percentný nárast predaja v porovnaní s predchádzajúcim rokom. V roku 2021 bolo 53 percent vozidiel Hyundai predaných v Taliansku elektrifikovaných, čo predstavuje až 38 percent celkového trhu s alternatívnymi pohonnými jednotkami v krajine.
TUCSON je európskym bestsellerom
Celkovo najpredávanejším modelom Hyundai v Európe sa v roku 2021 opäť stalo SUV TUCSON. So 161 960 predanými kusmi tvoril TUCSON v roku 2021 až 29,2 percenta predaja Hyundai v Európe. Nasledovali zástupcovia segmentu B – SUV Hyundai KONA so 112 222 predanými kusmi a model i20 s 98 992 predanými kusmi. Výborné predajné výsledky SUV Hyundai v Európe sú výsledkom rozmanitosti ponuky SUV tejto spoločnosti. S produktmi pokrývajúcimi SUV segmenty B (Bayon, Kona), C (Tucson) a D (Santa Fe) a pokrývajúcimi všetky dostupné typy hnacieho ústrojenstva, majú SUV Hyundai jedinečnú pozíciu, aby uspokojili celý rad rôznych životných štýlov a požiadaviek zákazníkov.
Predaj elektrifikovaných vozidiel vzrástol o 77%
Predaj elektrifikovaných vozidiel v Európe vzrástol v roku 2021 o 77 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom. V minulom roku predal Hyundai v Európe 182 437 elektrifikovaných modelov. Alternatívne pohonné jednotky tvorili až 35 percent celkového predaja vozidiel Hyundai v Európe. Z toho bolo 72 509 elektrických vozidiel na batérie a palivové články. Vozidlá s nulovými emisiami tvorili v roku 2021 v Európe 14,1 percenta predaja, čo je o 26 percent viac ako rok predtým. V roku 2021 bol TUCSON Plug-in Hybrid s 43 792 predanými kusmi najpredávanejším elektrifikovaným modelom Hyundai v Európe a KONA Electric, z ktorej sa predalo 44 069 kusov, bola na čele rebríčka najpredávanejších elektromobilov Hyundai. S veľmi dobrým prijatím u zákazníkov sa stretol aj novo predstavený IONIQ 5. Už teraz tvorí viac ako 3,5 percenta všetkých predajov.
V roku 2022 uvedie Hyundai na trh IONIQ 6, batériovo-elektrickú limuzínu a druhý model pod svojou značkou IONIQ. IONIQ 6 bude vychádzať z koncepčného vozidla Prophecy. Spoločnosť tiež naznačila rozšírenie svojho vysokovýkonného radu N. Hyundai plánuje celosvetovo predať v roku 2022 4,3 milióna vozidiel.