Na svoje prvé SUV môže byť Aston Martin skutočne pyšný. Spĺňa predajné ciele, ktoré si stanovili. Klasický model DBX so štvorlitrovým V8 známym z modelov Mercedes-AMG generuje v tomto prípade 550 koní a 700 Nm. Nová špeciálna verzia vďaka rovnakému motoru dosahuje krásne čísla, generuje totiž až 707 koní a 900 Nm.
Ako tvorcovia hrdo upozorňujú, tieto čísla dosahujú len pomocou spaľovacieho motora (presnejšie – nového turba a zmeneného softvéru), bez akejkoľvek hybridizácie. Nový šéf britskej značky, ktorý sem prišiel práve z AMG, zdôrazňuje, že toto auto nie je len o číslach. Tím nových inžinierov prerobil prakticky všetko. Spevnili sa konštrukčné prvky a odpruženie a spresnili aj riadenie. Oceľové brzdy nahradili karbón-keramické s priemerom 420 mm vpredu a 390 mm vzadu, čím sa znížila neodpružená hmotnosť o viac ako 40 kg.
Vymenené boli aj kľúčové prvky hnacieho ústrojenstva: diferenciál a celá prevodovka. Klasickú osemstupňovú automatickú prevodovku nahradila športová prevodovka AMG s deväťstupňovou mokrou spojkou. Umožní využívať funkciu launch control, ktorá je v menu DBX707 pod názvom Race Start. Šprint 0 – 100 km/h tomuto autu, stále vážiacemu viac ako 2,2 tony, má trvať len 3,3 sekundy. Teda presne to isté ako Lamborghini Urus.
DBX707 chce konkurovať aj vzhľadom. Preto ho obuli na 23-palcové disky. Zmeny v interiéri znamenajú predovšetkým bohatšiu výbavu a jemnú reorganizáciu stredovej konzoly, ktorá nesie nové tlačidlá na ovládanie nastavenia pruženia, motora a systému kontroly trakcie. Doteraz to boli funkcie skryté v digitálnom menu.
Zdroj: Aston Martin