Kedysi bola práve táto kategória áut súčasťou každodenného života európskych miest. Chute Európanov sa zmenili, ba doslova zbláznili, a vozia sa v exteriérovo nafuknutých autách, ktoré prechodom do interiéru centimetre rýchlo strácajú. Dnes sa z malých mestských áut pomaly stáva vymierajúci druh z dôvodu elektrifikácie. V ére čoraz prísnejších emisných noriem, bezpečnostných požiadaviek a rastúcej inflácie už autá segmentu A nie sú ekonomicky životaschopné. Často majú zbytočne vysokú aktívnu bezpečnosť, lebo prísne normy z dielne EÚ jednoducho nedávajú na výber a tlačia k 0 úmrtnosti na cestách.
Preto niet divu, že sa Citroën rozhodol nevytvoriť nástupcu C1. Auto vyrábané v spolupráci Peugeotom a Toyotou v českom Kolíne po 17 rokoch a dvoch generáciách mizne z trhu. V mnohých európskych krajinách je už veľmi dlho nedostupný. Toyota zmenila dvojča Aygo na crossover vlastnej konštrukcie, ktorý bude ale veľkostne aj cenovo vyššie ako doteraz. Peugeot a Citroën sa rozhodli spoluprácu opustiť. Podľa dostupných správ zostáva zákazníkom väčšia alternatíva v podobe C3 a maličkého, elektrického Ami. Aby to nebolo nefér, Citroën na niektorých trhoch uvedie lacnejší výbavový stupeň C3 s názvom You. Takéto auto nedávno debutovalo vo Veľkej Británii za cenu 12 995 libier, vďaka čomu je lacnejšie ako doteraz najdrahšia C1 pri zachovaní slušnej výbavy (štandardom je klimatizácia a tempomat).
Citroën SpaceTourer 2,0 BlueHDi 180k – Dávame bozk na rozlúčku