Hyundai Motorsport neúnavne pracoval na vývoji svojho nového vozidla pre svoju deviatu sezónu v medzinárodných rely pretekoch. Výsledkom intenzívneho testovacieho a vývojového programu je WRC verzia vozidla, založená na známom sériovom modeli Hyundai i20 N. Vďaka tomu je prepojenie medzi vrcholovým motoristickým športom a technológiou sériových automobilov Hyundai ešte silnejšie.
Tri posádky s vysokými ambíciami
S vozidlom Hyundai i20 N Rally1 sa vo všetkých trinástich pretekoch tohtoročného šampionátu WRC predstavia a o titul zabojujú dve posádky, ktoré tvoria Thierry Neuville a Martijn Wydaeghe a Ott Tänak s Martinom Järveojaom.
Belgický jazdec Neuville počas deviatich rokov vo farbách Hyundai Motorsport vybojoval už 15 etapových víťazstiev vo WRC a v aktuálnej sezóne so spolujazdcom Martijnom Wydaegheom má opäť najvyššie ambície. Vo svojej tretej sezóne s tímom z Alzenau sa predstaví aj estónska dvojica Tänak / Järveoja, ktorá v rokoch 2020 a 2021 získala dve víťazstvá a osem umiestnení na stupňoch víťazov. O tretie vozidlo Hyundai i20 N Rally1 v štartovacom poli sa bude počas sezóny deliť švédska vychádzajúca hviezda Oliver Solberg a skúsený Španiel Dani Sordo. Solbergovým spolujazdcom bude Elliott Edmondson, zatiaľ čo Sordo vo svojej deviatej sezóne v Hyundai Motorsport má po boku spolujazdca Cándida Carreru.
WRC po prvý raz s hybridnými autami
Aktuálna WRC sezóna pozostáva z celkovo 13 podujatí. Celý šampionát je so zavedením hybridnej technológie WRC odvážnym krokom. Nové technické predpisy Rally1 boli zavedené s cieľom potvrdiť záväzok WRC k udržateľnej budúcnosti, ako aj k zlepšeniu bezpečnosti a vyrovnanosti medzi konkurenciou. Hybridná technológia sa vo WRC predstavuje po prvý raz a vyžaduje si aj nový prístup k vývoju súťažných áut.
Hyundai i20 N Rally1 je produktom nových predpisov – kombinuje tradičný 1,6-litrový spaľovací turbo motor s priamym vstrekovaním paliva s hybridnou jednotkou. Vozidlo má hmotnosť 1 260 kg, disponuje pohonom 4×4, 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Z 0 na 100 km/h sa dostane za menej ako 4 sekundy. Hyundai Motorsport testoval svoje nové WRC vozidlo od mája minulého roka na rôznych povrchoch po celej Európe.
Zdroj: Hyundai