,Za posledné roky sme si už zvykli, že pojem facelift alebo modernizácia obvykle znamená súbor kozmetických zmien, vďaka ktorým má auto nachádzajúce sa niekde v strede generačného cyklu vydržať v boji s prípadnou novšou konkurenciou ešte nejaký čas. Vlajková loď značky Hyundai však tento princíp zmietla zo stola. Modernizované Santa Fe totiž dostalo úplne novú platfomu, vďaka ktorej do ponuky pribudol hybrid a plug-in hybrid.
Samotné auto v porovnaní s verziou pred faceliftom mierne narástlo, konkrétne 15 milimetrov do dĺžky, 5 mm do výšky a 10 mm do šírky. Konštruktéri zvýšili aj tuhosť karosérie a vďaka tomu zlepšili aj bezpečnosť posádky v prípade nárazu. Vynovené SUV spoznáte podľa prednej masky, ktorej dominujú svetlá s novým svetelným podpisom v tvare písmena T. Zmenený je aj zadný nárazník, koncové svetlá dostali krajšiu grafiku a tiež stredom sa tiahnuci LED pásik, ktorý spája obidve svetlá.
Decentné zmeny
Zmeny, ktoré nastali v interiéri, sú tiež radikálne. Veď masívny stredový tunel s veľkým množstvom tlačidiel udrie do očí každému a hneď. Chválime množstvo úložných priestorov, alcantarou čalúnený strop, ale aj kombináciu béžovej a čiernej kože. Masívne predné sedadlá sú pohodlné a nechýba im funkcia vyhrievania i odvetrávania. V nami testovanom kuse sa nachádzalo klasických päť sedadiel, avšak Santa Fe môžete mať aj v 7-miestnej verzii. Keďže ide o robustné SUV, palec hore dávame za obraz kamery v digitálnom prístrojovom štíte pred vodičom pri vyhodení smerovky. Okrem eliminácie mŕtveho uhla kamera pomáha aj pri parkovaní k obrubníku.
Výborný hybrid
Pod kapotou novej hybridnej verzie pracuje preplňovaný benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom 132,2 kW (180 k), ktorému pri práci pomáha elektromotor s výkonom 44 kW (60 k). Kombinovaný výkon tak dosahuje hodnotu 169 kilowattov alebo 230 koní. Hybridná pohonná jednotka v tomto prípade spolupracuje so šesťstupňovým automatom a je to príjemný tandem. V ekologickom režime rozumne úsporný a v športovom zas dravo sa trhajúci vpred. Riadenie by mohlo byť komunikatívnejšie, avšak vzhľadom na segment to nie je až tak potrebné. Tu ide hlavne o komfort.
Hybrid má byť najmä o úspornosti a je to tak aj v prípade nového Santa Fe. Auto dokáže jazdiť v kombinovaných podmienkach za 7,5 litra, aj keď v meste si neskromne dokáže vypýtať aj 9 litrov. Ak však jazdíte rozumne a so spotrebou do ôsmich litrov, potom na jednu 67-litrovú nádrž dokážete prejsť solídnych 800 kilometrov. Hyundai si za svoj vrcholný model pýta minimálne 41 390 eur, pričom testovaný kúsok v najvyššej výbave Premium s balíkom Luxury vyšiel na 49 250 eur. To nie je málo peňazí, ale pozrite si, koľko si za rovnako veľké SUV s podobnou výbavou pýtajú prémiové značky. Nový Hyundai Santa Fe im poriadne dýcha na krk.
Čo treba uznať
- Výborný pomer cena/hodnota.
Čo nám chýbalo
- Komunikatívnejšie riadenie v športovom režime.
Čo nás prekvapilo
- Pomerne vysoká spotreba hybridu v meste.
Hyundai Santa Fe Hybrid 1.6 T-GDi, 4×4, Premium
Cena (základ//test) 41 390/49 250 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia počtu km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132.2 kW (180 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1. Synchrónny elektromotor, max. výkon 44 kW (60 k) pri 1 600 – 2 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri n. u. ot.min-1. Kombinovaný výkon: 169 kW (230 k) pri 5 500 ot.min-1 Emisie CO2 154 – 169 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,1 s, vmax=187 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 6,8 – 7,4 /7,8 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 634 dm3