Nové Niro stojí na podlahovej platforme tretej generácie, ktorá prináša väčšiu karosériu a vraj najväčší vnútorný a úložný priestor v danej triede. Rozmery úplne nového modelu Niro oproti jeho predchodcovi narástli: dĺžka je 4 420 mm, šírka 1 825 mm, výška 1 545 mm a rázvor 2 720 mm, čo predstavuje nárast o 65, 20, 10 a 20 mm. Na oplátku ponúka úplne nové Niro svojim pasažierom priestranné prostredie, v ktorom si môžu oddýchnuť, cítiť sa pohodlne a užívať si každú cestu.
Odvážne a priebojné
Karoséria sa vyznačuje odvážnym a dynamickým dizajnom inšpirovaným dizajnovou filozofiou značky „Zjednotenie protikladov“, konkrétne jej dizajnovým princípom „Joy for Reason“ (Radosť z rozumu). Inšpirácia svetom prírody sa netýka iba dizajnu, ale aj výberu farieb, materiálov a povrchových úprav, ktoré majú za cieľ dosiahnuť dokonalú rovnováhu medzi ekologicky zodpovedným prístupom k mobilite a víziou osobného vozidla orientovaného na budúcnosť. Exteriér nadväzuje na odvážne, sofistikované a cieľavedomé dizajnové prvky koncepčného modelu HabaNiro prezentovaného v roku 2019. Štýlový a odvážny vzhľad crossoveru sa spája s technologicky špičkovou karosériou v dvojfarebnom prevedení. Aerodynamický tvar širokého zadného stĺpika prispieva k lepšiemu prúdeniu vzduchu a pozvoľne splýva do jedného celku s výraznými zadnými svetlami v tvare bumerangu. Prednú časť zasa definuje evolúcia kultového znaku Kia – „tigrej masky“, ktorá sa tiahne od kapoty až po robustný spodný nárazník. Nápadné sú aj „pulzujúce“ denné svetlá. Bočný profil vozidla tvoria čisté línie v kombinácii s výrazným aerodynamickým zadným stĺpikom karosérie, ktorý má osobitý tvar plniaci aj dôležitú aerodynamickú funkciu, pretože zlepšuje prúdenie vzduchu pod vozidlom, čím pomáha zlepšovať celkovú úroveň energetickej účinnosti. Mimochodom, nové Niro má koeficient aerodynamického odporu (cx) na úrovni 0,29, čo je v tejto triede áut výborná hodnota. Zlúčenie zadných stĺpikov v tvare bumerangu so zadnými LED svetlami umocňuje športovú siluetu vozidla. V zadnej časti predstavujú vertikálne zadné LED svetlá umiestnené pozdĺž jednoduchých povrchových úprav strohú a aerodynamickú dizajnovú kombináciu, zatiaľ čo zadná odrazka v tvare srdca a spodný nárazník štýlovo ladia so vzhľadom prednej časti úplne nového modelu Niro.
Druhá generácia modelu Niro ponúka na výber deväť výrazných farieb karosérie. Popri novej zelenej Cityscape Green majú zákazníci na výber perleťovú bielu Snow White Pearl, perleťovú čiernu Aurora Black Pearl, modrú Mineral Blue, sivú Interstellar Gray, oranžovú Orange Delight, červenú Runway Red alebo sivú Steel Gray. Model Niro po prvýkrát poskytuje ďalšie možnosti prispôsobenia, a to možnosťami výberu zo šiestich kontrastných farieb zadných stĺpikov karosérie a až troch rôznych povrchových úprav obložení karosérie, vďaka čomu si zákazníci môžu individualizovať dizajn svojho vozidla.
Priestranný a útulný interiér
Cieľom interiéru je ulahodiť zmyslom prostredníctvom materiálov prvotriednej kvality a príjemných štruktúrovaných povrchov, ktoré spolu vytvárajú avantgardnú atmosféru. Okolo vodiča a spolujazdca vpredu sa obtáča nekonvenčná prístrojová doska, ktorej protichodné horizontálne a diagonálne línie pôsobia upokojujúco a zároveň odvážnym estetickým dojmom. Ambientné náladové osvetlenie, ktoré ponúka najmenej 74 farebných kombinácií, prispieva k intenzívnejšiemu ulahodeniu zmyslom a zároveň vytvára príjemné a pokojné prostredie. Zákazníci si môžu interiér ďalej upraviť výberom z troch nových farieb interiéru: Charcoal, Medium Gray a Petrol. Medzi diagonálnymi líniami je umiestnený špičkový 10,25-palcový panoramatický digitálny displej s vysokým rozlíšením, ktorý spája prístrojovú dosku a funkcie infotainmentu do jedného zjednodušeného celku. Systém bol navrhnutý tak, aby sa dal pohodlne obsluhovať pomocou dokonale ostrej grafiky a veľmi intuitívneho rozloženia, cez ktoré umožňuje prístup k funkciám pripojenia a funkčnosti vozidla, ktoré môžu používatelia jednoducho a spoľahlivo ovládať a prispôsobiť ich vlastným požiadavkám. Pod stredovou obrazovkou sa nachádza integrovaný systém infotainmentu a ovládania klimatizácie, ktorý dodáva interiéru úhľadný ráz. Pôsobí čisto a jednotne, pričom vodičovi a spolujazdcovi vpredu zabezpečuje prístup k dôležitým ovládacím prvkom bez nutnosti prechádzať viacerými ponukami. V pohodlnom dosahu vodiča sa nachádza štýlová stredová konzola modelu Niro, ktorá zaujme moderným vzhľadom a vysoko lesklou čiernou povrchovou úpravou. Vodič tu môže ovládať elektronický volič prevodovky modelu Niro, ktorého dizajn šetrí miesto a zároveň sa pohodlne a intuitívne ovláda. Poruke je tiež držiak na poháre a nabíjacia podložka na bezdrôtové nabíjanie smartfónu.
Štíhle moderné sedadlá sú k dispozícii v siedmich štýlových povrchových úpravách. Vďaka ľahkému mechanizmu sedadla s vyspelou technológiou zvyšujú priestrannosť aj pohodlie. Špeciálne relaxačné sedadlo predného spolujazdca sa dá stlačením tlačidla sklopiť do polohy na pohodlné ležanie. Súčasťou predných sedadiel sú praktické vešiaky na kabáty namontované vzadu, konektory USB typu C a úložné vrecká, zatiaľ čo štíhle rozmery opierok hlavy pomáhajú zvyšovať pocit priestrannosti a slobody aj z hornej perspektívy.
Vďaka premiestneniu 12 V batérie a jej začleneniu vedľa vysokonapäťového akumulátora v spodnej časti zadných sedadiel dosahuje objem batožinového priestoru modelu Niro HEV pôsobivých 451 litrov (VDA), čo je o 15 litrov viac ako u jeho predchodcu.
Najprv hybrid
Základom ekologickej reputácie úplne nového modelu Niro je trio moderných elektrifikovaných pohonných jednotiek: hybridný (HEV), plug-in hybridný pohon (PHEV) a elektromobil na čisto elektrický akumulátorový pohon (BEV). Základom hybridnej verzie je hospodárny 1,6-litrový motor Smartstream GDI s vylepšenými technológiami chladenia, trenia a spaľovania.
Samotný motor vyvinie 105 k a 144 Nm, no spolu so 44 koňovým synchrónnym elektromotorom vyvinie hybridná sústava výkon 141 k. Motor spolupracuje so šesťstupňovou dvoijspojkovou automatickou prevodovkou (6DCT). Niro HEV bude mať normovanú spotrebu 5 l/100 km. Táto hodnota však zatiaľ nie je podľa WLTP, ale podľa kórejského štandardu. Zaujímavosťou je režim pre zelené zóny, ktorý automaticky aktivuje výlučne elektrický pohon vozidla v záujme zabezpečenia mobility bez emisií. Počas jazdy v zelených zónach, ako sú napr. obytné zóny alebo blízke školy a nemocnice, model Niro HEV automaticky využíva elektrickú energiu na základe údajov z navigácie a histórie jázd. Vodič môže v navigačnom systéme nastaviť aj vyhradené zelené zóny, aby znížil znečistenie v určitých oblastiach, napríklad v blízkosti svojho domova alebo pracoviska. Inteligentný systém rekuperačného brzdenia umožňuje vodičovi vybrať si z viacerých úrovní rekuperácie, aby mohol pozvoľna spomaľovať vozidlo a rekuperovať kinetickú energiu s cieľom maximalizovať dojazd. Systém dokáže pomocou radarových informácií a informácií o sklone vozovky vypočítať množstvo potrebnej regenerácie. Systém umožňuje vozidlu získať maximálne množstvo energie z bŕzd a zároveň ho pozvoľne zastaviť. Predaj Kie Niro HEV sa začne v Kórei tento mesiac a na vybraných svetových trhoch sa začne predávať neskôr v tomto roku. Modely PHEV a BEV budú verejnosti predstavené neskôr.