Fantomas, prefíkaný zločinec v zelenej maske, ale súčasne aj charizmatický novinár Fandor. Obe tieto postavy stvárnil ten istý herec, multitalentovaný Jean Marais. Hlavná záporná rola aj moderný crossover pôsobia v bielej farbe na prvý dojem trochu chladno, ale vždy vysoko elegantne. Ani hercovi, ani autu nemožno uprieť vysokú univerzálnosť a profesionálnosť aj v ťažkých podmienkach.
Zmyselná záhadnosť
Ak začnete skúmať detaily a preveziete sa, tak po pár kilometroch pocítite pocity slasti. Dostane vás svojím pohodlím na útlejších kresielkach, kolísavým podvozkom, ktorý vynikajúco žehlí nerovnosti aj bez komplikovaného hydropneumatického pruženia. Nesmieme zabudnúť ani na výborné odhlučnenie, ak nerátame akceleráciu, keď si aktívne vynucuje pozornosť naftová pohonná jednotka. Ani samotná tradičná extravagancia v interiéri nie je taká výrazná, ako tomu bolo pred desaťročiami. A popravde, rozhodnutie ísť trochu viac s davom mi vôbec neprekáža. Ak ste zvyknutí na aktuálne francúzske autá, ovládanie vás v ničom neprekvapí a ak náhodou áno, tak si základné funkcie osvojíte veľmi rýchlo. Tri samostatné tlačidlá (ECO, Sport a asistent jazdy z kopca) musíte stlačiť a chvíľku aj podržať. Kontrolka ECO sa záhadne nezobrazí na prístrojovej doske alebo som bol len opakovane slepý? Režim Sport a asistent zjazdu sa na prístrojovej doske zjavia vždy. Na tlačidle ECO zasvieti len malá ledka a cez volič automatickej prevodovky som ju vôbec nevidel. A pritom som ECO režim používal na plachtenie často.
Žiadaná variabilita
Každý pasažier má samostatné komfortné sedadlo. Zadné kresielka sú trochu užšie a menšie, ale dajú sa posúvať a polohovať. Ak ste väčšieho vzrastu, môže vás vzadu trochu do sedacieho svalu tlačiť kotviaci mechanizmus pásov, ktorý mierne trčí. Ak máte viac ako 185 cm, tak rátajte, že sa celý nezmestíte pod elektricky ovládané kufrové dvere. Kúrenie a klimatizáciu odporúčam používať v automatickom režime. Po navolení fúkania na čelné sklo a tvár prišlo prekvapenie. Priorita je vždy sklo a k osádke z výduchov smeruje len slabučký vánok. Podobné neduhy s klapkami vzduchu má veľa dnešných áut, len sa o tom vôbec nehovorí.
To všetko sú len prehliadnutiahodné detaily, s ktorými som sa naučil rýchlo žiť a určite sa naučíte aj vy. Celkovo Aircrossu ako takému vôbec nemusím veľa odpúšťať alebo vyčítať, práve naopak! Ak ho pochopíte, tak sa zamilujete.
Čo treba uznať
- Komfortný podvozok aj bez systému Hydractive.
Čo nám chýbalo
- Pár dodatočných informácií zvýraznených na prístrojovej doske.
Čo nás prekvapilo
- Minimalistický otáčkomer.
Citroën C5 Aircross BlueHDi 180 S&S EAT8 Shine
Cena (základ/test) 21 490/32 240 €
Záruka 4 roky alebo 60 000 km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 130 kW (177 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 ot.min-1. Emisie CO2 157 – 175 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,6 s, vmax=211 km/h, spotreba WLTP/test 6,0 – 6,8/6,6 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-f
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 580 – 720 dm3