Pre automobilku Hyundai bol rok 2021 na Slovensku napriek mnohým výzvam veľmi úspešný. Zákazníci si v uplynulom roku prevzali spolu 8 150 kusov nových vozidiel značky Hyundai, vďaka čomu bola kórejská automobilka 2. najpredávanejšou značkou na Slovensku. Medziročne predal Hyundai o 21,55% viac vozidiel ako v roku 2020. Jeho trhový podiel dosiahol hodnotu až 9,71% a v porovnaní s rokom 2020 vzrástol o 1,6 percentuálneho bodu. To robí z Hyundaiu najrýchlejšie rastúcu značku roku 2021 spomedzi top 10 najpredávanejších značiek automobilov na Slovensku. Vyplýva to z údajov Zväzu automobilového priemyslu SR za kalendárny rok 2021.
Najpredávanejšia značka u súkromných zákazníkov
Hyundai tiež opätovne potvrdil svoju mimoriadnu obľubu u bežných ľudí, keď sa s 3 991 vozidlami stal s prehľadom najpredávanejšou značkou u súkromnej klientely. Takmer každé 6. auto, ktoré si Slovenky a Slováci ako fyzické osoby v uplynulom roku vybrali, malo na kapote logo Hyundai. V segmente súkromnej klientely tak získala kórejská automobilka podiel na predaji vyše 16%.
Tucson absolútnou jednotkou medzi SUV
Predajné úspechy, ktoré Hyundai na Slovensku v roku 2021 dosiahol, ešte zvýraznila dominancia modelu TUCSON v kategórii športovo-úžitkových vozidiel (SUV) a výborné predaje modelu i30:
- Tucson sa stal s 2 299 kusmi absolútne najpredávanejším SUV vozidlom roka 2021 na Slovensku a celkovo najpredávanejším modelom vôbec.
- i30 bol s 3 479 kusmi najpredávanejším vozidlom značky Hyundai a zároveň najpredávanejším modelom auta na Slovensku v uplynulom roku.
Popri i30-tke (3 479 ks) a Tucson-e (2 299 ks) zákazníci na Slovensku v roku 2021 siahli aj po modeloch i20 (1 128 ks), Kona (562 ks), Santa Fe (266 ks), i10 (219 ks), novinke Bayon (130 ks), elektrickom CUV Ioniq 5 (32 ks), liftbacku Ioniq (29 ks) a modeloch H1 (5) a Genesis GV80 (1).