Hoci sa Citroën pripravuje na príchod modelu C5 X, v súčasnosti je C5 Aircross stále vlajkovou loďou francúzskej značky a zároveň jej najväčším modelom. Na európskom trhu sa luxusné SUV predáva od roku 2017 a aktuálne sa dočkalo modernizácie.
Už na prvý pohľad je jasné, že v tomto prípade nemôžeme hovoriť iba o kozmetických zmenách. Všimnúť si môžete úplne novú prednú časť auta s inovovanými svetlometmi a opäť s originálnym podpisom denného svietenia. Nový C5 Aircross pôsobí vďaka vylepšenej maske mohutnejšie a elegantnejšie, pričom výrobca si dal záležať aj na detailoch. Stačí sa pozrieť na tvar a umiestnenie loga. LED lišta, ktorá sa tiahne naprieč prednou maskou by zas mala vytvárať 3D efekt pripomínajúci klávesy klavíru.
Mriežky po bokoch prednej masky sú otvorené a plne funkčné, čím prispievajú k znižovaniu odporu vzduchu a vo výsledku tak aj k znižovaniu spotreby paliva. Okrasné lišty a dekory s možnosťou individuálneho prispôsobenia ešte dotvárajú prémiový vzhľad modernizovaného SUV.
V zadnej časti auta prebehli síce menej výrazné zmeny, no napríklad tvar koncových svetiel bol vylepšený citeľne. Výrobca tentokrát siahol po zatmavenom krycom plaste, čím výborne podtrhol dynamický charakter novej zadnej časti. Pozitívny prvý dojem ešte dotvárajú 18-palcové disky kolies či kryty spätných zrkadiel lakované lesklým čiernym lakom.
Modrá Eclipse Blue je úplne nová farba v ponuke, ktorú Citroën zaradil k modelu C5 Aircross práve po facelifte. Nie je však ani zďaleka jedinou farbou, ktorú si môžete zvoliť. Siahnuť sa bude dať aj po bielej Banquise či Nacré, čiernej Perla Nera a sivej Platinum či Artense.
V interiéri pribudol nový centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 10-palcov, ktorý navyše dostal nový multimediálny systém s krajšou grafikou a rýchlejšími reakciami. Displej je umiestnený vyššie ako pri modeli pred faceliftom, čo zlepšuje celkovú ergonómiu interiéru. Chýbať nebude ani 12,3-palcový digitálny kokpit pred vodičom.
Sedadlá Citroën Advanced Comfort sa medzigeneračne tiež vylepšili a ponúkajú ešte lepší posed a vyšší komfort, na ktorom si francúzska značka dáva roky záležať. K dispozícii bude navyše masážna funkcia ako v autách prémiových značiek. Celá prístrojová doska dostala kvalitnejšie a na dotyk príjemnejšie materiály.
Pod kapotou zmeny nenastali a v ponuke tak ostávajú benzínové aj naftové motory. Tie sú ešte doplnené o plug-in hybridný variant a samozrejmosťou je možnosť voľby medzi manuálnou a automatickou prevodovkou.