Citroën DS PLR Break – Dôvod vzniku tohto hebeda je dnes poriadne bizarný!

Citroën DS PLR Break je dlhý cez 7 metrov, má dva motory V8 „pod kapotou“ a hmotnosť vyše 9 ton. Povedali by ste, že to je vôbec francúzsky výtvor ak zohľadníme len tieto čísla?

Toto rozhodne nie sú čísla, ktoré by mňa osobne napadli v spojení s francúzskou značkou a už duplom nie s automobilkou Citroën. Dôvod tohto výtvoru je podľa mňa poriadne bizarný, ale na vtedajšiu dobu určite jedinečný.

Uvedenie novej pneumatiky pre nákladiaky a autobusy na trh si vyžaduje aj dnes veľa výskumu a testovania v reálnych podmienkach. Proces sa ešte viac skomplikuje, keď sa na pneumatiky nákladného auta kladú aj ťažké a vysokorýchlostné úlohy. Obutie ťažkých pneumatík a jazda na hrane neznie veľmi bezpečne v aute klasickej koncepcie. Preto Michelin potreboval na túto úlohu špeciálne auto, ktoré by bolo stabilné oveľa viac, ako akékoľvek iné. Možno ste vedeli, a možno nie, ale začiatkom 70. rokov mal Michelin podiel v Citroëne. Zjednodušene povedané, stačilo teda zavolať do vývojového centra automobilky a definovať svoje potreby výskumu. Tie boli unikátne, vtedy doslova šialené. Citroën DS PLR Break (Poids Lourd Rapide – rýchla ťažká váha, ale tiež označovaný aj ako “stonožka”) je tiež známy aj ako Michelin PLR. Desaťkolesový (teda lepšie povedané jedenásťkolesový) Citroën PLR ​​Break vyzerá ako nadrozmerný DS a má hydropneumatické odpruženie. Natáčajú sa obe predné páry kolies darované od Citroënu H, zadné vraj použili z Peugeota 504 – samozrejme, po úprave. Toto hebedo poháňajú ho dva motory označované ako 454 Chevrolet známy napr. z modelu Corvetta . Jeden z nich je zodpovedný za pohon zadných kolies, druhý motor poháňa v strede karosérie vzorky testovacích pneumatík, ktoré sa spúšťa na vozovku prostredníctvom hydrauliky a skúšali tak rôzne zaťaženia.

Gigant váži až 9,5 tony, je široký 2,45 metra a 7,2 metra dlhý. Napriek tomu dokázal zrýchliť na 180 km/h. Preto mal nainštalované dve palivové nádrže, z ktorých každá mala 90 litrov. Citroën DS PLR Break už samozrejme na testovacie účely neslúži, no značka ho s radosťou využíva na rôznych promo akciách. Väčšinu času ale stojí v múzeu Michelin v Clermont-Ferrand.

Zdroj: laventure.michelin

10 kolesové vozidloCitroën DS PLR BreakCITROËN SlovenskoMichelin PLRmichelin slovensko.prototyp
Komentáre (0)
Pridať komentár