Segment kompaktných SUV je v ostatných rokoch v Európe mimoriadne obľúbený a svojho zástupcu v ňom má prakticky každá automobilka, francúzsky Peugeot nevynímajúc. Druhá generácia úspešného modelu 3008 prišla na trh v roku 2016 a po štyroch rokoch sa dočkala modernizácie. Dizajnové i technologické vylepšenia so sebou prinášajú čerstvý vánok a 3008-ka je vďaka nim ešte lepšie vyzbrojená na ďalší boj so stále širšou konkurenciou.
Po vzore mladších súrodencov
Automobilový svet sa dnes točí brutálnou rýchlosťou a hoci pôvodná verzia Peugeotu 3008 ešte nevyzerala príliš zastarano, výrobca siahol po facelifte a SUV opticky viac priblížil aktuálnej dizajnovej vlne, na ktorej sa vezú všetky mladšie modely. Najvýraznejšou zmenou prešla predná časť auta, na ktorej odteraz nesmú chýbať levie tesáky, no nielen to. Zmenil sa tiež tvar mriežky chladiča a uhladený plast pod prednými svetlami nahradil zaujímavejší, štruktúrovaný. Testovaný Peugeot 3008 sa navyše chválil čiernymi doplnkami, ktoré sú súčasťou balíka Black Pack za 700 eur. Mierne zmeny vídať aj na inovovanom podpise koncových svetiel, no z celkového pohľadu ide o decentný facelift. Autu dodal druhý dych a pritom výrazne nezasiahol do jeho charakteru.
Vnímaná kvalita išla hore
Interiér pôsobí vďaka modernizácii modernejšie a hodnotnejšie, avšak ani tu neboli potrebné žiadne veľké zmeny. Stačilo inovovať multimediálny systém a použiť na dotyk príjemnejšie materiály. Novinkou je 10-palcový centrálny dotykový displej s prehľadnejším menu a rýchlejšími reakciami. Pochvalu si zaslúži dvojica parkovacích kamier (predná a zadná), vďaka ktorým má vodič k dispozícii aj pohľad z vtáčej perspektívy. Škoda len, že kamery nemajú lepšie rozlíšenie. Užívať sme si mohli špičkový audiosystém Focal, ktorý sa v aute nachádzal v rámci výbavy GT Pack. Počas testu sme neraz ocenili aj systém nočného videnia, ktorý je za príplatok 1 300 eur. Príjemný pocit z interiéru ešte dotvárali aj pohodlné sedadlá s krásnym prešívaním a masážnou funkciou.
S nízkym apetítom
Peugeot 3008 patrí do skupiny áut, ktoré väčšine klientov slúžia na univerzálne využitie. Komfortne sa preto musí cítiť nielen v meste, ale aj na okresných cestách či na diaľnici. Pokiaľ u vás prevažujú dlhšie trasy, potom je 1,5-litrový naftový štvorvalec dobrou voľbou. Má výkon 96 kW (130 k), najvyšší krútiaci moment 300 Nm a v praxi je dostatočne agilný. Nemá problém zrýchliť, aj keď je auto naložené, dokáže hladko spolupracovať s 8-stupňovým automatom, nebojí sa predbehnúť pomalšie autá a Peugeotu sa celkovo príjemne hodí. Motor je smerom dovnútra kvalitne odhlučnený, takže ho väčšinu jazdy ani neregistrujete. Jeho najväčšou výhodou je nízky apetít prakticky za každých okolností. Počas testu sa spotreba hýbala od päť do šesť litrov a to sme auto príliš nešetrili.
Druhá generácia francúzskeho SUV sa nám páčila už v pôvodnej verzii a výraznejšie výčitky k autu nemáme ani po modernizácii. Peugeot 3008 je odteraz len o niečo krajší, modernejší a pohodlnejší.
Čo treba uznať
- Kvalitne odhlučnený interiér.
Čo nám chýbalo
- Lepšie rozlíšenie parkovacích kamier.
Čo nás prekvapilo
- Výrazný nárast vnímanej kvality auta.
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT8 GT Pack.
- Cena (základ / test) 23 290 / 37 550
- Záruka 4 roky alebo 80 000 km
Motor
- preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 132 – 135 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 11,5 s, vmax = 189 km/h, spotreba podľa WLTP výrobca/test 5,0 – 5,9 / 5,7 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10
- Batožinový priestor: 520 dm3