Kia ProCeed GT – Madonna mia!

Kia ProCeed GT je stelesnením madony, krásneho a cnostného auta, ktoré už pri a letmom pohľade vyžaruje tradičné hodnoty jazdeckého stroja.

Dostupné športovo-ladené kombi, či atraktívnejšie marketingové pomenovanie shooting brake, ktoré sa na nič nehrá. Asi každému je jasné, že po vzore klasických verzii Ceedu aj ProCeed prekonal menšiu modernizáciu. Z môjho pohľadu drsnejšie rysy mierne zjemnili, čo vidno na nárazníkoch, predovšetkým na nových mriežkach a maske. Akurát by som si možno odpustil čierne lakovanú spojnicu vonkajších mriežok predného nárazníka s jeho koncom pri kolese. To mi akosi k zvyšku auta neladí. Vzadu už nekukajú hranaté široké koncovky, vymenili ich za okrúhle. Škoda, staršie sa mi tiež páčili trošku viac. K nim je prispôsobený aj nový spodný difúzor s integrovanými širokými a nízkymi odrazkami, ktorým sekunduje červená linka verzie GT.  Neviem si pomôcť, ale už pri príchode pred rokmi mi niektoré partie evokovali Porsche a to predovšetkým štvorbodovým denným svietením a tvarom zadných svetiel. Teraz, s novou optikou typickou pre vrcholové verzie a charakteristickým denným svietením v podobe trojice samostatných pásikov svoju identitu posielajú trošku iným, ale veľmi originálnym smerom.

Odpadávam z nej

Otváram dvere a ostávam v šoku. Predné dvere držia v každej polohe, v akej ich nechám! Také pevné pánty si nepamätám na žiadnom aute tejto triedy. Z nich by si mohli brať konkurenti príklad, rovnako tak aj zo zvuku zatvárania dverí. Očami prebehnem detaily a tie pritiahlo početné červené prešívanie prakticky všade, kde sa pozriem. Akurát vrch palubnej dosky má čierne elegantné prešívanie. Samozrejme, hneď potom oči a ruky zablúdili na anatomické sedadlá s červeným prešívaním a skutočne som si ich pre tvar a vzhľad musel aj pohladkať. Nie sú až také mohutné, nemajú ani integrovanú hlavovú opierku, či vysúvateľnú oporu stehien, sú však skutočne vysoké a sedieť v nich je aj na dlhé trasy jedna báseň.

V Kii sa vyhrali aj s detailmi, červené logo GT nájdeme napr. na sedačkách, volante, alebo príplatkových koberčekoch. Možno niekto povie, že to je prečančané a farebne výrazné, ale mne sa to naozaj páči. Sadám si, zatváram dvere za pocitovo skutočne mocné držadlo, pohodlne sa usadám, odkladám si mobil do špeciálnej poličky pod tlačidlovým ovládačom klimatizácie. Našťastie nemám hrubé prsty, ale pri zaradenom „P-éčku“ som musel odtiaľ mobil dolovať. Pod tým maličká priehradka je tiež prakticky nepoužiteľná, ak tam napcháte USB-čka. Ako priľahlí odkladací priestor som teda využíval držiak na nápoje, prípadne skrinku pod posúvateľnou lakťovou opierkou.

Teším sa z nej ale že fest!

Rozhliadam sa, zameriavam sa na klasické vlastnosti. Výhľad smerom dopredu je bez výhrad, ale cez stredové spätné zrkadlo kvôli slušne zvažujúcej sa streche veľa neuvidíte. Rovnako strecha mierne komplikuje nastupovanie na zadné sedadlá pre vyšších pasažierov, ale táto výčitka naozaj nestojí za reč, miesta nad hlavou je napriek tomu naozaj dosť. Na horšie nastupovanie si spomeniete možno raz do roka, a keď bude niekto frfľať, tak ho už viac do auta jednoducho nevezmete!

Zmien v interiéri je ešte menej ako navonok. Dôležité je, že sa ProCeed GT zžil s digitalizáciou a verzia GT má štandardne dodávaný nový digitálny prístrojový panel (v minulosti súčasť balíka Tech Pack za bezmála 900 eur), ktorý ponúka viacero lahodiacich moderných motívov a navyše sú veľmi dobre čitateľné a prehľadné.

Kufor je papierovo extrémne veľký. Opticky je však značne plytký, lebo skrýva praktický organizér, s priehradkami rôzneho tvaru, veľkosti, či hĺbky.

Zvuk ako uličník spred 20 rokov

Ponuka motorov sa pre ProCeed oklieštila len na zážihové agregáty, naftu už nenájdeme. Čo je trošku škoda, zmeny sa  použitej techniky vo vrcholnej verzii prakticky nedotkli, výkon ostal totožný. Najprestížnejšiu verziu GT so skutočne bohatou výbavou nad rámec GT Line a 1,6-litrovým motorom T-GDi máme spojenú už len s automatickou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT (manuál vypadol) a ponúka slušný výkon 150 kW (204 k) a k papierovým hodnotám aj slušnú dynamiku. Mne prejav motora vyhovoval, síce si na nástup výkonu treba trošku počkať, kým podradí prevodovka, ale potom už motor ide krásne. Navyše, výkon je sprevádzaný skutočným vrčaním z výfuku, ktorý o sebe v športovom režime dá ešte o trochu viac vedieť. Zvuk čisto od výfuku mi tak trochu pripomenul dobu spred dekád, kedy sa na bežné malé motory prevažne japonskej výroby dávali priechodzie tlmiče výfukov. Pre cestujúcich vpredu je zvuk príjemný, ale vzadu je ho logicky počuť viac a či je to príjemné alebo vyrušujúce je diskutabilné. Ale čo mňa ako vodiča po tom, čo si myslí vzadu sediaci?!  A čo je dôležité, nemusíte sa báť, že vás motor zožerie. Ak mi chcete oponovať tabuľkovou spotrebou pomerne malého motora počas testu, tak moja „vysoká spotreba“ má jeden prostý háčik, teploty -10 ºC počas fotografovania, veľa krátkych trás, protivietor na diaľnici, takže o pol litra menej sa bude dať jazdiť celkom bežne.

Aby som nezabudol, tak za približne 3 000 eur nad automatovú verziu GT Line dostanete o deciliter väčší motor, 44 koní k dobru,  JBL audio, polokožené sedadlá – vodičovo elektricky nastaviteľné s pamäťou (v minulosti za príplatok), či sklopné zadné sedadlá v pomere 40:20:40.

Nemá všetko čo konkurencia

To, že nemá ambientné podsvietenie na dverách či palubnej doske alebo, že absentujú adaptívne LED svetlomety a povedzme head-up displej mi vôbec nechýbalo. Ja tieto prvky nepotrebujem, zvyšok toho čo má, a má toho dosť, je spravené veľmi dobre a auto aké také si ma získalo! A aby som autíčko len nechválil, poviem len jedno mínus. Slabé kúrenie, ktoré má neskorší nástup a celovo distribúcia tepla nebola taká, akú by som si predstavoval. Našťastie vyhrievané sedadlá a volant tento maličký neduh eliminujú.

Čo treba uznať      

  • V jednoduchosti je krása.

Čo nám chýbalo    

  • Opcia motora z Hyundaia  i30 N

Čo nás prekvapilo

  • Tak ako sa páči mne, tak sa páči všetkým!

Test: Kia ProCeed GT

Kia ProCeed GT 1,6 T-GDI, 150 kW 7° AT

Cena a záruka:

  • Základ/test  23 690 /30 912,20 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 7 rokov / 150 000 km.

Motor:

  • Preplňovaný zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 591 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 –  4 000 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 153 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 7,5 s, Vmax= 225 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 6,8/8,1 l/100km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 594 dm3

 

dctDS. test DS 7 Crossback Performance LinefotoKiakia proceed faceliftKia Proceed GTKia Slovenskomodernizáciarecenziaskusenosti
Komentáre (0)
Pridať komentár