Talianska automobilka Ferrari zaradila do svojho limitovaného portfólia ďalší špeciál, ktorý bude mať jediného vlastníka. Na objednávku vyrobené Ferrari BR20 vychádza z modelu GTC4Lusso a dlhoročný zákazník nájde pod kapotou dvanásťvalec bez preplňovania.
Ferrari GTC4Lusso je model, ktorý vyrábali v talianskom mestečku Maranello od roku 2016 do roku 2020. Ferrari,rovnako ako viacero ďalších špičkových automobiliek, svojim stálym zákazníkom ponúka možnosť nechať si postaviť automobil presne podľa svojich predstáv, bez veľkého ohľadu na to, čo značka bežne ponúka. Ferrari BR20 je síce postavený na základe modelu GTC4Lusso, avšak na prvý pohľad nemajú príliš spoločného. Prepracovaná je predná časť vozidla, zadná časť aj interiér.
Elegantný strieborný fastback využil z modelu GTC4Lusso pohonné ústrojenstvo. V praxi to znamená 6,3-litrový atmosferický vidlicový dvanásťvalec s výkonom 507 kw bez akéhokoľvek preplňovania a krútiaci moment 700 Nm . Okrem toho Ferrari BR20 disponuje unikátnym pohonom všetkých kolies s druhou prevodovkou na prednej strane motora, vďaka ktorej sú v určitých situáciách poháňané predné kolesá. Čo sa týka spomínaných zmien, tak kompletne nová je karoséria a podstatnou zmenou prešla aj zadná časť auta. Z interiéru zmizli zadné sedačky, takže strecha môže teraz klesať pozvoľna a dlhšiu dobu.
Na zadnej časti tiež našli miesto kanále pre vedenie vzduchu a nový spojler. Ferrari BR20 je o tri palce dlhší než originál, no napriek tomu pôsobí elegantnejšie a športovejšie ako Ferrari GTC4Lusso. Dizajnéri to dosiahli tak, že vybrali zadné sedadlá. Strecha tak môže pozvoľne padať dole a vytvoriť športovejšiu dynamiku elegantného „fastbacku.“ Vpredu sú nové svetlá, širšia maska a priečny karbónový diel na jej hornom konci, ktorý decentne odkazuje na ostatné produkty divízie Ferrari pre jedinečné stavby. Nové sú tiež kolesá, sú klasická strieborné s priemerom 20 palcov.
Krikľavosti zbavený vonkajšok ladí s interiérom, kde by ste tiež hľadali výstrelky márne, všade je totiž tmavohnedá ko6a, karbón a dubové drevo. Namiesto zadných sedačiek vidíme plochu pre uloženie batožiny a zavazadiel, čo znamená viac priestoru pre náklad na dlhšiu cestu.. Rovnako ako Ferrari nezverejnilo, koľko neznámy lukratívny zákazník za vozidlo zaplatil, nezverejnila automobilka ani informácie ohľadne pôvodu nového majiteľa jediného exempláru Ferrari BR20. Vedenie automobilky z Apeninského polostrova len potvrdilo. že nový majiteľ bol súčasťou procesu vývoja vozidla.
Unikátny fastback, ktorý má kvarteto koncoviek výfuku integrovanú do zadného difúzoru a nový spojler. je o 76 mm dlhší než model Ferrari GTC4Lusso. Predná časť sa opticky rozšírila, zmien je tam však menej ako v prípade zadných partií. Sila agregátu s celkovým výkonom 690 koní sa pomocou sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky prenáša na všetky štyri kolesá. Pôvodné prevedenie zvládalo akcelerovať z nuly na 100 km/h za 3,4 s a maximálna rýchlosť Ferrari GTC4Lusso bola stanovená na 335 km/h.
-jj-, zdroj a foto: Ferrari