V roku 2021 sme testovali 147 áut rôzneho druhu, pohonu, veľkosti, ceny… a 16 motoriek, resp. skútrov, plus jednu špecialitku – quad CFMOTO. Vybrať z nich zopár „naj“ bolo náročné a keby bolo po našom, v tej pomyselnej garáži snov je podstatne viac áut, ale aj motoriek.
Fiat 500e Hatchback la Prima – AM 09/2021
Päťstovka je taká štýlová, že ju nemožno nemilovať. A nová elektrická „päťstovka“ má navyše výborne vyriešený celý elektrický systém – počnúc samotným elektrickým pohonom, cez energetický manažment až po nabíjanie akumulátora. Navyše aj dobre jazdí. Milujeme ho!
Audi e-tron GT 60 quattro – AM 07 – 08/2021
V podstate je to Porsche Taycan prezlečený do kabáta od Audi, potrebujete viac dôvodov? Pripomeňme, že testovaný kúsok mal kombinovaný výkon 350 kW (476 k) a pohon všetkých štyroch kolies.
Jaguar i-Pace EV400 AWD SE – AM 04/2021
Začnem tým, že vyzerá fantasticky. Už aj to by stačilo na to, aby sme ho zaradili na našu listinu „naj“ áut. Okrem toho však poskytuje výborný posed za volantom, má výborný podvozok, vie byť upokojujúci a zároveň vo vás dokáže rozprúdiť krv. Reakcie na plyn sú aj v rámci elektromobilov mimoriadne.
Škoda Superb 2,0 TDI 200 k 7°AP 4×4 Sportline – AM 10/2021
Aktuálny Superb vyzerá tak dobre, že ma vôbec nepriťahuje myšlienka ďalšej generácie. Okrem toho na ňom milujem priestorovú ponuku, posed za volantom, komfortné sedadlo vodiča, ale najmä adaptívny podvozok, ktorý dokáže byť nádherne plavný. Nový dieselový motor, ktorý vie jazdiť za 5,6 l/100 km je bonbónikom.
Subaru Outback 2,5i-T CVT ES Premium – AM 11/2021
Outback si zachoval výnimočnosť v každom ohľade, počnúc tvarom karosérie, ktorá má bližšie ku crossoverom, než k SUV, cez typický boxer motor – samozrejme atmosférický, CVT prevodovku až po permanentný pohon všetkých štyroch kolies Symmetrical AWD. K tomu ale všetky tieto prvky zdokonalil a celý ten „pekidž“ funguje dokonale.
Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDi 48V 6 iMT N Line – AM 04/2021
Priznám sa, k Fastbacku som si hľadal cestu dlhšie, no teraz sa mi páči viac ako hatchback a vo výbave N Line vyzerá ešte lepšie. Navyše, testovali sme ho s motorom 1,5 T-GDi a manuálnou prevodovkou i-MT, ktoré spolu so zníženým podvozkom dokáže poskytnúť množstvo zábavy. A pri všednej jazde vás i30 N Line nijako netrestá – ani zvýšenou spotrebou, ani stratou komfortu podvozka.
Mitsubishi L200 Double Cab 2,2 DI-D 110 kW 6°MT AWD Mountain Sherpa – AM 06/2021
Vďaka výnimočným off-roadovým schopnostiam nám Mitsubishi L200 vo verzii Mountain Sherpa odkrylo niektoré krásy Slovenska. Navyše sme ho mali dvakrát, druhýkrát aj strešným stanom, s ktorým sme si vychutnali aj romantické bivakovanie v prírode. Taký západ a východ slnka aký sme si užili s Mitsubishi sa vám naskytne málokedy.
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic Long – AM 05/2021
Trieda S nás rozmaznávala prepychovou výbavou, pohodlným podvozkom… a zároveň nám naznačila aké systémy asi budú mať bežné autá o 5 – 10 rokov. Navyše ten pocit, že sedíte v triede S – či už za volantom alebo vzadu v manažérskom kresle – je nezameniteľný. V tom momente ste viac ako ostatní smrteľníci.
BMW 530d xDrive AM – 10/2021
Príťažlivý dizajn, luxusný a priestranný interiér, rozmerný batožinový priestor, technológie na najvyššej úrovni, výborný podvozok, výkonný a zároveň úsporný motor, špičkový pohon všetkých štyroch kolies xDrive. Toto BMW je rodinné kombi aj manažérske auto, no nepohrdne ani športovejšou jazdou. V rámci osobných áut nič viac nepotrebujete.
Suzuki Swift Sport 1,4 Boosterjet Hybrid – AM 10/2021
Swift Sport je jeden z dvojice najmilších hothatchov. Pri pokojnej jazde vás nijako neotravuje, ale pri ostrej zabaví ako máloktoré iné auto. Pre mňa osobne je dôležité, že nemusím ísť ako úplné prasa, aby som sa bavil. A bonbónikom je, že ani ostrá jazda vás nevycicia z peňazí.
Toyota GR Yaris 1,6 Turbo 261 k GR-Four 4WD Dynamic – AM 04/2021
GR Yaris snáď nepotrebuje komentár. Už to, že sa Toyota v dnešných časoch odhodlala urobiť takúto „pecku“ si zaslúži obdiv. GR Yaris vznikol z dvoch dôvodov. Po prvé, aby si Akio Toyoda, šéf automobilky, splnil svoj sen. Po druhé, aby vás zabavil. Je suverénne najvyváženejšie a najzábavnejšie auto aké sme v roku 2021 testovali. Ešte raz ďakujeme Toyota!
Renault Zoe – dlhodobý test
V našom výbere sa Zoe ocitlo z niekoľkých dôvodov. Po prvé pretože presne takýto má byť dnes elektromobil. Po druhé pretože zmenil môj názor na elektromobily a po tretie pretože som si ho obľúbil. Keby som v čase keď končil náš dlhodobý test mal k dispozícii voľné financie, tak už je môj.
Honda GL 1 800 Gold Wing Tour – AM 07 – 08/2021
Gold Wing je nekorunovaným kráľom motoriek a ja už som vo veku, v ktorom je pre mňa vysnívaným ideálom motorky – veľký a komfortný, ale pritom nie je nemotorný, dokonca vie na horských cestách zabaviť. Zatiaľ iba snom, ale možno mi raz bude hovoriť „pane“. Pre rok 2021 prešiel úpravami, ktoré ho urobili ešte komfortnejším.