DS 9 – Je v ňom sila elegancie!

Model DS 9, ktorý predstavuje vrchol ponuky značky DS Automobiles, je veľký reprezentatívny sedan, keďže bez pár centimetrov meria prakticky 5 metrov.

Je dlhý 493 cm, široký 193 cm a vysoký 146 cm. Stojí na novej verzii platformy EMP2 (EMP2 V2.3) s dlhým rázvorom (290 cm), čo výrazne zvyšuje ponuku priestoru na zadných sedadlách. Vyznačuje sa prudko klesajúcou strechou v štýle Fastback, ktorá zjemňuje celkovú siluetu.

Pre svetelný podpis je charakteristická technológia DS Active LED Vision s modulmi, ktoré sa otáčajú o 180° a podčiarkujú ich denné svetlá spracované ako perlový náhrdelník. Na kapote sa prvýkrát objavuje aj gilošovaný dekor Clous de Paris v tvare šable, ktorý sa doteraz používal len v interiéri modelov DS.

Odkazuje aj na minulosť, keďže model DS z roku 1955 pripomínajú lišty v tvare kornútkov na okrajoch strechy, ktoré boli typickým znakom legendárnej limuzíny. Teraz boli upravené a bola do nich zasadené nové bočné obrysové svetlá, pričom spoločne vytvárajú typický znak DS 9. Zadné blatníky, nárazník a batožinový priestor na seba plynulo nadväzujú.

Ele gancia ušľachtilých materiálov použitých na veľkých plochách interiéru, palubná doska celá čalúnená kožou Nappa a spracovanie sedadiel s motívom hodinkového pásku Bracelet len ​​podčiarkuje starostlivosť, ktorá bola venovaná každému detailu, Sedadlá sú vyhrievané, odvetrávané a sú vybavené masážnou funkciou. Dopĺňajú ich nastaviteľné opierky hlavy Lounge, čo je v tejto kategórii úplná novinka.

V ponuke sú dve úrovne výbavy:  Performance Line a Rivoli.

Interiér Performance Line je vyhotovený v čiernej Alcantare ako symbol jasne deklarovanej dynamiky a elegancie. Na karosérii sa objavuje chrómovaný znak DS Performance Line na predných dverách, DS Wings a chrómovaná lišta batožinového priestoru. Na čierno lesklej mriežke masky chladiča sa nachádza logo DS Performance Line. Stred 19-palcových čiernych diskov kolies z ľahkých zliatin Monaco dostal karmínový odtieň.

Poťahy sedadiel kombinujú Alcantaru a čiernou imitáciou kože a zdobí ich karmínové a zlaté prešívanie. Ladí so stredovou konzolou a s palubnou doskou, ktoré sú tiež potiahnuté Alcantarou, Na palubnej doske sa tiež nachádza znak DS Performance Line.

Verzia DS 9 Rivoli, ktorá je inšpirovaná parížskou štvrťou Tuileries, kombinuje honosné materiály a nádherné ozdobné prvky v tvare diamantu. V ponuke sú tri rôzne štýly interiéru: čierna tlačená koža basale alebo verzia Opera s možnosťou výberu z dvoch odtieňov kože Nappa so sedadlami s motívom hodinkového náramku v červenom vyhotovení Rubis alebo čiernom Noir.

Na elegancii verzie Opera sa podieľa aj použitie kože Nappa na predných i zadných sedadlách, stredovej konzole, paneloch dverí a na palubnej doske, ktorá je kožou kompletne potiahnutá. Komfort na zadných sedadlách dotvára luxusná stredová lakťová opierka Lounge a nastaviteľné opierky hlavy.

Dôraz na ticho

Značka už od svojho vzniku venuje veľkú pozornosť vylepšovaniu akustického komfortu, ktorý sa vo vozidle DS 9 posunul na novú úroveň aj vďaka špeciálnej úprave zacielenej na potlačenie vonkajšieho hluku. Vrstvené akustické sklo dopĺňa zváranú a lepenú karosériou, ktorá potláča vibrácie. Potešenie umocňuje hi-fi ozvučenie Focal Electra® s výkonom 515 W, ktoré bolo špeciálne vyvinuté pre model DS 9. Medzi štrnásť reproduktorov rozmiestnených v kabíne pre zvukový zážitok na úrovni koncertnej sály boli pridané nové mriežky výškových reproduktorov z ušľachtilej ocele.

Známa technika

DS 9 bude najprv v ponuke s plug-in hybridným pohonom E-Tense s celkovým výkonom 165 kW (225 k). Tvorí ho benzínový turbo motor PureTech (132 kW/180 k) a elektromotor (81 kW/110 k), ktorý dokáže vďaka batérii s kapacitou 11,9 kWh prejsť do vzdialenosti 46 — 50 km.

Elektromotor sa používa sa pri rozbiehaní, na zlepšenie akcelerácie pri akejkoľvek rýchlosti a pre jazdu v režime s nulovými emisiami a to až do rýchlosti 135 km/h. Pri naštartovaní sa vždy automaticky spustí elektrický režim, doplnený hybridným režimom, ktorý automaticky riadi jednotlivé druhy energie. Batériu možno nabiť za 1 hodinu a 45 minút pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW zapojenej cez kábel dodávaný na želanie do domácej alebo verejnej nabíjacej stanice.

Ponuku čoskoro doplnia dva ďalšie plug-in hybridné motory E-Tense, jeden s výkonom 265 kW (360 k) a s inteligentným pohonom všetkých kolies, ktorý bol vyvinutý spoločne s divíziou DS Performance. Druhý dosahuje výkon 184 kW (250 k), využíva pohon 2 kolies a vyznačuje sa zvýšeným dojazdom. V ponuke je aj benzínový motor PureTech s výkonom 165 kW (225 k). Všetky modely sa dodávajú s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION

Systém DS ACTIVE SCAN SUSPENSION opäť bez hydropneumatiky, teraz zahŕňa kameru snímajúcu cestu, snímače svetlej výšky, akcelerometre a detektory náprav, ktoré zaznamenávajú všetky pohyby a prenášajú ich do systému, ktorý mení tlmenie a odpruženie každého kolesa, aby sa zvýšila bezpečnosť, pohodlie za volantom a výsledkom je následne bezkonkurenčný komfort. Odpruženie DS 21. storočia v sebe spája útulný komfort veľkého prémiového sedanu s dynamikou kupé kategórie GT.

DS DRIVE ASSIST

Vvďaka systému DS DRIVE ASSIST vodiči využívať poloautonómnu jazdu úrovne 2, čo umožňuje prekonať veľké vzdialenosti v najväčšom pohodlí a s optimálnou bezpečnosťou. Rýchlosť sa reguluje podľa okolitej premávky. Systém používa niekoľko senzorov a pôsobí na riadenie, aby udržiaval DS 9 v jazdnom pruhu, ktorý si vodič zvolí. Systém je použiteľný do rýchlosti 180 km/h a riadi rýchlosť a dráhu jazdy pod dohľadom vodiča, ktorému tým prináša bezpečie a pokoj. Riadenie rýchlosti sa upravuje pomocou adaptívneho tempomatu, ktorý umožňuje najmä jazdu v dopravných zápchach: auto sa automaticky znova naštartuje, ak sa zastaví na menej ako tri sekundy. V prípade dlhšieho zastavenia sa DS 9 opätovne štartuje stlačením tlačidla alebo zošliapnutím pedálu akcelerátora. Palubný kamera systému  rozpoznáva prerušované a súvislé čiary. Za jazdy neustále analyzuje okolie a kontroluje situáciu. Umožňuje udržať vozidlo v jazdnom pruhu, dokonca aj v časti jazdného pruhu, ktorú si vodič zvolí. Ak si vodič praje prevziať kontrolu nad riadením, stačí mu pevne uchopiť volant. Úprava smeru sa preruší aj zapnutím smerovky. Systém je možné aktivovať pri rýchlosti vyššej ako 30 km/h.

Už aj na Slovensku

DS 9 si na Slovensku už odbilo svoju premiéru. Podotknem, že som čakal o trošku vyššiu cenovú politiku. Príjemne ma prekvapila cenovka základného čisto spaľovacieho modelu štartujúceho na sume 45 990 eur. Celý cenník nájdete tu.

Komentáre (0)
Pridať komentár