Model DS 4 má pozoruhodné rozmery – vozidlo je široké 1,83 m, má veľké kolesá s priemerom až 20 palcov (vo verziách TROCADERO a PERFORMANCE LINE s priemerom 19 palcov), pritom má kompaktnú dĺžku 4,40 m a výšku iba 1,47 m. Celok pôsobí impozantne a jedinečne. A to môžem potvrdiť, mal som možnosť ho v dílerstve minulý týždeň zahliadnuť.
Predná časť získala nový svetelný podpis. Dôsledne prepracované svetlomety využívajú systém DS Matrix LED Vision kombinujúci matrixové a natáčacie svetlomety. Dopĺňajú je denné svetlá tvorené dvoma radmi LED diód na každej strane (celkom 98 LED). Systém DS Wings spája svetlomety s maskou chladiča. V závislosti od verzie sa skladá z dvojdielnej štruktúry s motívmi hrotov diamantov, ktoré sa postupne zväčšujú a vystupujú z trojrozmernej mriežky. Zadné blatníky ukrývajú zreteľnú muskulatúru, ktorá vytvára na karosérii výrazné krivky a ostré hrany. Pri pohľade z boku upúta C-stĺpik s lesklo čiernym povrchom a vloženým logom DS Automobiles. Vzadu sa predstavuje nová generácia svetelného podpisu s motívom postupne vystupujúcich laserom gravírovaných šupín
DS 4 CROSS sa zameriava na vizuálny vzhľad SUV, spodná časť nárazníkov má matný čierny odtieň a zdôrazňuje ju špecifický kryt. Celok dotvárajú lesklo čierne horné lišty bočných okien, lesklá čierna maska chladiča, výrazné 19-palcové disky kolies, lesklé čierne strešné nosiče a strecha vo farbe karosérie. V rámci exkluzívnej príplatkovej výbavy môže byť DS 4 CROSS vybavený systémom Advanced Traction Control s režimami pre jazdu po podkladoch ako piesok, sneh a blato pre lepšiu priľnavosť a funkciou Hill Assist Descent Control pre jazdu zo svahu. Dynamickejšia verzia DS 4 PERFORMANCE LINE ponúka okrem exkluzívneho interiéru aj čiernu verziu exteriéru s paketom Black (DS Wings, lišta medzi zadnými svetlami, maska chladiča a rámy bočných okien) a výraznými čiernymi kolesami.
Čistý ladný interiér, ručne vytvorené čalúnenie
Interiér vozidla DS 4 je digitálny, ladný a ergonomický, každý prvok je do neho intuitívne integrovaný z hľadiska funkcie aj štýlu. Túto ladnosť prinášajú početné inovácie, ktorých cieľom je vytvoriť na palube vozidla DS 4 dokonalý pokoj. Umenie cestovať sa prejavuje novým usporiadaním ovládačov, ktoré sú pre ľahšie užívanie zoskupené do troch zón. Ich hlavné súčasti zdobí gilošový vzor Clous de Paris, ktorý sa inšpiroval luxusnými hodinárskymi výrobkami:
• Lišta v tvare šable, na ktoré sú zoskupené ovládače klimatizácie a neviditeľný ventilátor DS Air,
• Ovládače otvárania okien zarovnané s bočnými výduchmi klimatizácie zabudovanými do dverí, Systém DS SMART TOUCH, dotykový päťpalcový displej prepojený so systémom DS IRIS SYSTÉM a kompaktný ovládač automatickej prevodovky DS E-TOGGLE umiestnený na stredovej konzole.
Neviditeľná ventilácia DS AIR je inovatívny ventilačný systém s centrálnymi výduchmi, ktoré sú na výšku veľmi kompaktné a sú vybavené neviditeľnými lamelami. Prúd vzduchu oddelený kužeľom zaručuje optimálne smerovanie nahor i nadol. Funkcia Quick Launch umožňuje dodávať do interiéru veľké množstvo studeného alebo teplého vzduchu: výduchy, vyhrievané či odvetrávané sedadlá a prípadne aj vyhrievaný volant, všetko sa aktivuje jedným pohybom.
Zvláštna pozornosť bola venovaná sedadlám, ktoré môžu mať zabudované odvetrávanie a v prípade koženého čalúnenia ponúkajú aj masážnu funkciu.
Symbolom toho najlepšieho z know-how značky DS Automobiles je interiér OPERA, ktorý tvoria sedadlá čalúnené hustou hnedou kožou Nappa Brun Criollo s motívom náramku hodiniek. Rovnakú kožu využíva aj čalúnenie palubnej dosky. Luxusné prostredie dotvárajú aj drevené prvky z hnedého jaseňa a veľké plochy v hnedej koži Nappa Criollo. Elektronicky ovládané vyhrievané, odvetrávané predné masážne sedadlá dostali pneumatické nastavovanie bedrovej opierky. Majstri čalúnenia posunuli v interiéri využitie francúzskeho know-how zase o niečo ďalej: skryté švy, kde je každý steh neviditeľne ukončený, zvýrazňujú kvalitu kože na výplniach dverí
Pocit harmónie v kabíne podčiarkuje aj nepriame vnútorné osvetlenie, ktoré je možné upraviť podľa vlastného vkusu a nálady, a ktoré zvýrazňuje bočné prvky a prispieva k celkovému pocitu pokoja. Akustiku zabezpečuje hi-fi systém FOCAL ELECTRA s výkonom 690 W so 14 reproduktormi, ktorý dopĺňajú akustická bočné sklá, čo je ďalší prvok, ktorý sa v tomto segmente objavuje úplne prvýkrát. Špeciálny systém čistenia vzduchu zaisťuje aktívnu ochranu kabíny pomocou senzorov schopných odhaliť častice PM 2,5 a detekciu vonkajšieho znečistenia.
Bohaté skúsenosti
Nová vývojová verzia platformy EMP2 bola navrhnutá tak, aby do nej bolo možné zabudovať novú generáciu plug-in hybridného hnacieho ústrojenstva bez toho, aby sa znížil vnútorný priestor kabíny alebo veľkosť batožinového priestoru. Preplňovaný štvorvalcový motor s výkonom 132 kW (180 k) dopĺňa elektromotor s výkonom 81 kW (110 k) spojený s automatickou osemstupňovou prevodovkou EAT8, takže celkový výkon dosahuje hodnotu 165 kW (225 k). Všetko napája výkonnejšia batéria s novými kompaktnejšími článkami s väčšou kapacitou 12,4 kWh umiestnená za deformovateľným priečnym nosníkom, ktorá zaisťuje dojazd viac ako 50 kilometrov. Krútiaci moment 360 Nm udeľuje vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a 1 000 m s pevným štartom prejde za 27,3 sekundy.
V ponuke aj benzínové a naftové motory s výkonom od 95 kW (130 k) do 165 kW (225 k) V ponuke budú aj tri benzínové verzie PureTech s výkonmi 95 kW (130 k), 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k) a dieselová verzia BlueHDi s výkonom 95 kW (130 k). Všetky tieto modely budú vybavené výhradne osemstupňovou automatickou prevodovkou.