Zaujímavosťou v tomto prípade je, že všetky modely, ktoré Toyota spoločne so značkou Lexus krátko pred Vianocami predstavili, sú čisto elektrické. Odvážny plán predávať 3,5 milióna elektrických áut ročne, tak naberá reálne kontúry. Hoci takmer všetky predstavené autá sú ešte len štúdie a koncepty, šéf automobilky Akio Toyoda nimi krásne demonštroval smer, ktorým sa chcú Toyota a Lexus uberať.
Nateraz je otázne nakoľko sa ešte bude (alebo nebude) meniť vzhľad predstavených modelov, no už dnes je zrejmé, že na výber dostane skutočne každý. V ponuke si totiž môžete všimnúť malý mestský hatchback, svojho zástupcu tam má kompaktná trieda, crossovery, väčšie SUV, športové aj terénne modely. Skrátka presne tak, ako je to u Toyoty zvykom.
Aj my v redakcii sme zvedaví, kedy a či sa japonskej automobilke podarí stať sa uhlíkovo úplne neutrálnou značkou. Všetko však nasvedčuje tomu, že to nepotrvá dlho.