Corolla Cross stavia na podvozkovej platforme TNGA od Toyoty, konkrétne najnovšom vývojovom variante platformy GA-C.
Corolla Cross meria na dĺžku 4 460 mm, je 1 825 mm široká, 1 620 mm vysoká a používa rázvor 2 640 mm. Je zaradená medzi modely Toyota C-HR a RAV4 uprostred vysoko konkurenčného európskeho trhu SUV nižšej strednej triedy a ponúka pohodlie, praktickosť a všestrannosť požadované aktívnymi rodinami s menšími deťmi.
Interiér ponúka veľkorysý priestor pre hlavu a nohy v oboch radoch sedadiel, veľké otvory zadných dverí, ako aj presvetlený interiér a ešte vzdušnejšiu atmosféru sprostredkovanú panoramatickým strešným oknom. Batožinový priestor garantuje ľahký prístup vďaka nízkej nakladacej hrane a širokému otvoru výklopných zadných dverí na ľahké nakladanie veľkých predmetov, napr. kočíkov alebo bicyklov.
Corolla Cross je prvým globálnym modelom od Toyoty ťažiacim z výhod nového hybridného systému piatej generácie.
Plne hybridný systém piatej generácie s autonómnym dobíjaním, slúžiaci na pohon predných (FWD) alebo všetkých kolies (AWD-i), nadväzuje na predchádzajúcu verziu s ponukou vyššieho krútiaceho momentu, väčšieho zapojenia elektriny, ešte hospodárnejšieho chodu a väčšej radosti z jazdy.
Prepracovaná bola prevodovka spoločne s použitím nového systému mazania a rozvodu oleja, kde sa uplatnil olej s nízkou viskozitou. To sa následne odráža v prevádzkovej hospodárnosti a zvýšení výkonu vďaka menším elektrickým a mechanickým stratám. Nový batériový modul využíva najnovšie výsledky vývoja lítium-iónových batérií, vďaka čomu je výkonnejší a o 40 % ľahší ako doteraz.
Test Toyota Corolla GR Sport – Športovo a zároveň ekologicky
Zvýšením výkonu elektromotora a spaľovacieho motora vzrástol celkový systémový výkon o viac než 8 %. Hybridný pohon FWD 2,0 litra produkuje 146 kW (197 k) a udeľuje vozidlu zrýchlenie z miesta na 100 km/h za 8,1 sekundy. Variant s pohonom AWD-i využíva ďalší elektromotor na zadnej náprave s pozoruhodným výkonom 30,6 kW. Zadný elektromotor sa pripája automaticky v prospech lepších záberových vlastností, istoty za volantom a pocitu bezpečia na povrchoch so zhoršenou priľnavosťou. Parametre zrýchlenia Corolly Cross AWD-i sú rovnaké ako v prípade verzie FWD.
Hybridný systém 5. generácie prináša aj ďalšie zlepšenie jazdných vlastností. Systém pohonu teraz vykazuje ešte lineárnejší charakter, ako aj vyššiu predvídateľnosť a regulovateľnosť pri zrýchľovaní, v rámci ktorého je rýchlosť vozidla lepšie zladená s otáčkami spaľovacieho motora v prospech intuitívneho a prirodzeného správania auta.
Na tento účel bola upravená kalibrácia určujúca skutočnú odozvu pohonného ústrojenstva na pokyny od akceleračného pedála.
Vyspelé technológie
Okrem množstva moderných technológií prichádza nová Corolla Cross s modernizovaným ovládacím rozhraním, ktoré prináša najmodernejšie multimediálne technológie. Súčasťou prístrojovej dosky v špeciálnom usporiadaní pre európsky trh je úplne nový digitálny prístrojový štít s veľkosťou 12,3 palca s podporou najrôznejších konfigurácií, ako aj 10,5-palcový centrálny displej multimediálnej sústavy. Digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca je vybavený úplne novým hardvérom a softvérom. Najväčší displej v tejto triede ponúka najviac miesta na zobrazovanie informácií, mimoriadnu flexibilitu a možnosti používateľských nastavení napr. na zobrazovanie spotreby paliva, hybridného systému alebo navigácie.
Najnovší multimediálny systém s novým rýchlejším procesorom a 10,5-palcovým dotykovým displejom s jemnou grafikou podporuje bezdrôtové pripojenie cez Apple CarPlay, resp. káblové pripojenie prostredníctvom technológie Android Auto. Jeho súčasťou je aj balík služieb Toyota Smart Connect.
Dodávky vozidiel zákazníkom sa začnú realizovať na jeseň 2022.