Citroën predstavil model CX 2000 na autosalóne v Paríži v roku 1974. Vynikal svojim komfortom, ergonómiou a ovládateľnosťou, vlastnosťami, ktoré ho viedli k tomu, že v roku svojho uvedenia na trh získal ocenenie Auto roka v roku Europe , Safety Award a Award Auto Style za svoj inovatívny, elegantný a dynamický dizajn.
Citroën CX bol dieťaťom svojej doby. Ropná kríza v roku 1973 ukončila éru lacného paliva v Európe, takže výrobcovia museli pri vývoji vozidiel zvážiť spotrebu paliva ako jeden z dôležitých faktorov. Double Chevrón sa rozhodol pre začlenenie efektívnych motorov, ako je napr. nafta, ktoré poskytovali nižšiu spotrebu ako benzínová karburátorová mechanika a zároveň zachovali pôžitok z jazdy. Tiež prekonal výzvu prejsť z Paríža do Nice (930 km) bez tankovania. Aerodynamika tejto stratégii tiež nie je cudzia, o čom svedčí aj názov tohto modelu CX, ktorý ilustruje nízky odpor vzduchu, ktorý sa premieta do zníženia spotreby paliva.
Posledné kusy zišli z výrobnej linky 12/1992.
Citroën CX, známy pre svoj dizajn od Roberta Oprona (ktorý okrem iného pracoval aj na modernizácii kultového Citroënu DS, Citroënu SM, Renaultu Fuego, Renaultu Alpine A310 a pod.) , je tiež revolučným autom, čo sa týka komfortu aj ergonómie. Jeho hydropneumatické odpruženie umožnilo automatickú korekciu výšky a lepšie jazdné vlastnosti na ceste rôznej kvality.
V roku 1985 to bolo prvé francúzske auto, ktoré bolo vybavené brzdovým systémom ABS. Mimoriadna úroveň pohodlia prilákala množstvo fanúšikov. Medzi nimi si ho vybral aj bývalý francúzsky prezident Jacques Chirac, ktorý si ho v roku 1995 vybral na svoju inauguráciu pred ostatnými modernejšími alternatívami luxusného vozového parku.
Osobitne treba spomenúť jeho inovatívnu polohu pri riadení, predchodcu dnes známeho Citroën Advanced Comfort. Vytvoril ho Michel Harmand a predstavuje praktickosť a estetické cítenia tým, že všetky ovládacie prvky sú v dosahu vodiča.
Citroën počas svojho komerčného života rozširoval rad CX, aby vyhovoval rôznym potrebám, v roku 1975 sa objavila verzia kombi, v roku 1977 športová 2400 GTi s elektronickým vstrekovaním a v roku 1978 séria Prestige, dlhšia o 28 cm.
Toto vozidlo sa stalo skutočným komerčným úspechom, keďže do roku 1991 sa predalo viac ako 1,2 milióna kusov. Vyrábal sa vo Francúzsku, Čile a Španielsku, konkrétne vo Vigu. Jeho odkaz je veľmi živý aj v koncepčných automobiloch, ako je Citroën CXperience alebo jeho nástupca v rade Citroën C5 X.