Za posledný rok a pol bol KAROQ po modeli OCTAVIA celosvetovo druhým najdodávanejším vozidlom českej automobilky!
Modernizovaný KAROQ má vylepšený dizajnový jazyk a má po novom výraznejší vzhľad. Širšia, šesťhranná maska chladiča, užšie predné a zadné svetlá a kolesá z ľahkej zliatiny s aerodynamickými krytmi vozidlu dodávajú nový vzhľad. Nové kolesá z ľahkej zliatiny napríklad s čiernymi plastovými aero krytmi, nový strešný spojler a finlety po stranách vylepšujú aerodynamické vlastnosti vozidla a znižujú tak emisie. Interiér ponúka nové poťahy, a to vrátane tých z trvalo udržateľných materiálov, ktoré sú dostupné na želanie. Modernizovaná verzia okrem toho prináša nové technológie, napríklad voliteľné Matrix-LED predné svetlomety, ktorými KAROQ disponuje prvýkrát, a rovnako aj rozšírenú ponuku asistenčných systémov. Užšie sú aj zadné svetlá. Vďaka novému, predĺženému strešnému spojleru, vzduchovým clonám Air Curtain v prednom nárazníku, aerodynamickým krytom palivovej nádrže umiestneným na podvozku a novým aerodynamickým kolesám z ľahkej zliatiny s priemerom 17″ až 19″ sa znížila hodnota súčiniteľa odporu vzduchu o viac než 9 % na cx 0,30. KAROQ sa tak pýši jednou z najlepších hodnôt vo svojej triede.
Modernizovaný KAROQ dopĺňa päť úsporných motorov generácie Evo koncernu Volkswagen. Dva naftové a tri benzínové motory pokrývajú výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW, ktorý je dostupný exkluzívne pre model KAROQ SPORTLINE, je ponúkaný výhradne s pohonom všetkých kolies. Motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW je k dispozícii s pohonom predných alebo všetkých kolies.
V roku 2017 predstavila ŠKODA AUTO svoje druhé SUV ŠKODA KAROQ, ktoré sa vyznačuje vlastnosťami typickými pre značku ŠKODA. Ponúka množstvo priestoru, vysokú praktickosť a vynikajúci pomer ceny a úžitkovej hodnoty. V súčasnosti je KAROQ ponúkaný v 60 krajinách sveta. Vyrába sa v Českej republike, na Slovensku, v Rusku a v Číne.
Nové aerodynamické kolesá z ľahkej zliatiny, dve nové farby karosérie
Nová ŠKODA KAROQ ponúka deväť farieb karosérie vrátane nových metalických odtieňov oranžová Phoenix a šedá Graphite. Aerodynamické vlastnosti vylepšujú troje nové kolesá z ľahkej zliatiny. Dve z nich – 17″ kolesá Scutus a 19″ kolesá Sagitarius – majú aerodynamické čierne plastové kryty, ktoré oslabujú vírenie vzduchu okolo kolies. Aerodynamický tvar majú aj 18″ kolesá Miran.
Päť stupňov výbavy vrátane SPORTLINE
Nová ŠKODA KAROQ je k dispozícii vo výbavových stupňoch Active Ambition, Stylea rovnako tak vo verziii SPORTLINE. Posledná verzia je typická čiernymi lakovanými doplnkami, napríklad strešnými nosičmi, lištami okolo bočných okien a rámčekom masky chladiča.
Nové dekoračné lišty a nové poťahy sedadiel dodávajú interiéru vozidla KAROQ výrazne modernejší vzhľad. Zároveň má aj niekoľko nových komfortných prvkov. Významnou novinkou je nový ECO balík, v rámci ktorého sa koncentrujeme na vegánske, recyklované a recyklovateľné materiály. Napríklad poťahy sedadiel sú vyrobené z recyklovaných PET fliaš.“ Poťahy sedadiel majú prvky z vegánskych materiálov imitujúcich kožu. Špecifické lakťové opierky dverí sú potiahnuté materiálom Suedia – exkluzívne vo farbe hnedá moka. Dekoračné lišty so zmäkčeným povrchom použité v dverách sa dopĺňajú s ambientným LED osvetlením s rozšírenými funkciami, ktoré osvetľuje priestor pre nohy v bielej farbe a výplne predných a po novom aj zadných dverí v desiatich rôznych farbách. Prístrojová doska má nové dekoračné lišty, rovnako tak aj dvere vozidla. Interiér modelu Sportline zdobia lišty v dverách v dekore Carbon, športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a trojramenný športový multifunkčný volant.
Motor | Počet valcov | Max. výkon | Prevodovka | Max. krútiaci moment
[Nm]* |
|
[kW] | [k] | ||||
1,0 TSI EVO | 3 | 81 | 110 | 6‑M | 200 |
1,5 TSI EVO | 4 | 110 | 150 | 6‑M | 250 |
7-DSG | |||||
2,0 TSI EVO | 4 | 140 | 190 | 7-DSG 4×4 | 320 |
2,0 TDI EVO | 4 | 85 | 116 | 6‑M | 300 |
7-DSG | 250 | ||||
2,0 TDI EVO | 4 | 110 | 150 | 6-M | 340 |
7-DSG 4×4 | 360 |
*ide o predbežné údaje
Motory generácie Evo sú mimoriadne efektívne a produkujú menej emisií
Vďaka mnohým vylepšeniam ponúkajú motory novej generácie Evo vysokú efektívnosť a produkujú menej emisií. Vďaka optimalizácii systému úpravy výfukových plynov SCR s dvoma katalyzátormi sú emisie oxidov dusíka (NOx) oboch naftových motorov generácie Evo hlboko pod stanovenou normou. Počas takzvaného procesu Twin Dosing dochádza k vstrekovaniu AdBlue® pred dva SCR katalyzátory, ktoré sú radené za sebou. Oproti predchádzajúcim motorom bol optimalizovaný kľukový hriadeľ a boli vykonané zmeny vo vedení výfukových plynov, ale aj v turbodúchadle, vstrekovacej sústave a v systéme riadenia prevádzkovej teploty motora, čo vedie k zníženiu spotreby. Benzínové motory generácie Evo sú ešte účinnejšie ako ich predchodcovia. Vysoký vstrekovací tlak až 350 barov zabezpečuje nižšie hydraulické straty a nižšiu spotrebu paliva. Pri motoroch 1,0 TSI a 1,5 TSI sú liatinové vložky valcov nahradené inovatívnym plazmovým nanášaním povrchovej vrstvy valcov o celkovej hrúbke 150 mikrometrov (0,15 milimetra). Tento proces znižuje vnútorné trenie a optimalizuje tým aj spotrebu paliva a emisie. Vďaka lepšej distribúcii a odvodu tepla v spaľovacom priestore znižuje aj tepelné namáhanie motora. Motor 1,5 TSI je okrem toho vybavený technológiou aktívneho riadenia valcov (ACT), ktorá pri nízkej záťaži automaticky odpája dva valce a ďalej tak znižuje spotrebu.
Konektivita: Moderný infotainment a virtuálny kokpit
Infotainmenty Bolero, Amundsen a Columbus, ktoré patria do tretej generácie modulárnej platformy infotainmentu koncernu Volkswagen, ponúkajú digitálny DAB tuner a pomocou zabudovanej karty eSIM sú vždy online. Systémy Bolero a Amundsen majú dotykový displej s veľkosťou 8″ a vďaka stálemu pripojeniu na internet umožňujú príjem web rádia. Systémy sa ovládajú na dotykovom displeji pomocou otočných ovládačov a tlačidiel na volante alebo pomocou digitálnej asistentky Laura. Tá je vybavená online podporou a rozumie pokynom v celkovo 15 jazykoch. Najvyššia verzia, systém Columbus, má displej s veľkosťou 9,2″. Mapové podklady a softvér systému sa aktualizujú „vzduchom“. Virtuálny kokpit počas roka 2022 súčasťou štandardnej výbavy
Modernizovaná ŠKODA KAROQ bude počas roka 2022 štandardne vybavená virtuálnym kokpitom mini s displejom s veľkosťou 8″, ktorý nahrádí klasické analógové ukazovatele. Od výbavového stupňaStyle je na želanie ponúkaný virtuálny kokpit s 10,25″ displejom a piatimi režimami zobrazenia, ktoré možno individuálne nastaviť.