Autá britskej značky MINI ma svojím jedinečným charakterom vždy dokážu dostať na svoju stranu. O to viac, keď mám počas horúcich letných dní možnosť otestovať verziu „hore bez“. V MINI si pre záujemcov o 3-dverový kabriolet tentoraz pripravili špeciálnu edíciu s názvom Sidewalk, za ktorú si však treba priplatiť 4 787 eur.
Možnosť odlíšiť sa
Edícia Sidewalk (v preklade chodník) sa odlišuje množstvom originálnych prvkov vonku aj vo vnútri. Z pohľadu dizajnu exteriéru spomeniem napríklad unikátne 17-palcové disky kolies, kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie, dynamické pruhy na prednej kapote, bočné plakety s nápisom Sidewalk a tiež špeciálny vzor prislúchajúci k spomínanej edícii na plátennej streche.
Pri pohľade do interiéru si môžete všimnúť športové sedadlá odeté v bielej koži, ozdobnú lištu na palubnej doske so vzorom ako na streche, kožený volant so štítkom s názvom edície, 8,8-palcový okrúhly displej uprostred palubovky, farebne zladené výplne dverí a dokonca aj originálne prahové lišty z leštenej zliatiny. V rámci štýlovej edície Sidewalk vám výrobca kabriolet vybaví aj adaptívnymi LED prednými svetlometmi.
Ako v motokáre
Šoférovať MINI je ako riadiť motokáru, aj keď nami testovaný britský kabriolet si musel vystačiť s pohonom predných kolies. Má však tuhý podvozok a neveľké auto je v zákrutách až neuveriteľne stabilné. Daň za tuhé nastavenie tlmičov zaplatíte na rozbitých cestách či mestských nerovnostiach, pretože rázy do karosérie skrátka cítiť. Pri zatiahnutej streche obzvlášť počuť, ako pracuje palubná doska, takže si treba zvyknúť aj na občasné vŕzgavé zvuky.
Stiahnutá strecha v MINI neuberá z objemu kufra (160 l), akurát mierne prekáža vodičovi pri výhľade smerom dozadu. Strecha sa sklápa v dvoch stupňoch, pričom v prvom stupni sa nad vašou hlavou otvorí iba priestranné strešné okno. So strechou môžete pracovať do rýchlosti 30 km/h a celý proces sťahovania/vyťahovania trvá prijateľných 18 sekúnd.
Malá raketa
Keď poviem, že pod kapotou MINI Cooper S Cabrio sa nachádza dvojlitrový štvorvalec s výkonom 131 kW (178 k) a najvyšším krútiacim momentom 280 Nm, tak to možno neznie úplne oslnivo. Ak k tomu pridám informáciu, že súčasťou výfukového potrubia je už po novom filter pevných častíc a samotný výfuk vydáva síce pekný sýty zvuk, no nepľuje ani nepraská, možno zostanete sklamaní.
V skutočnosti na to však nie je dôvod. Motor má príjemný kultivovaný chod, slušný ťah a malý kabriolet jazdí stále ako kompaktná raketa. Ponúka slušnú dávku zážitkov a zníženie výkonu spaľovacieho motora (s cieľom znížiť emisie) ho neobmedzuje v rozdávaní radosti. Pochvalu si zaslúži 7-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorá dostala v rámci edície Sidewalk športovú charakteristiku.
Pozor na úpal
Štýlový kabriolet MINI je ako stvorený na letné dni. Plnohodnotne síce odvezie len dvoch ľudí, no tí si jazdu môžu vychutnať skutočne naplno. Akurát nezabudnite na opaľovací krém a pokrývku hlavy. A áno, ešte budete potrebovať aspoň 29 650 eur, pretože to je minimálna suma, za ktorú si dnes môžete MINI vo verzii Cabrio kúpiť.
Čo treba uznať
- Presné a komunikatívne riadenie.
Čo nám chýbalo
- Čas na cestu niekam k moru.
Čo nás prekvapilo
- Dynamika benzínového štvorvalca.
Mini Cooper S Cabrio Sidewalk
Cena (základ/verzia/test) 23 400 /29 650 /34 437 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 131 kW (178 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 350 – 4 200 ot.min-1. Emisie CO2 148 – 153 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 6,9 – 7,1 s, vmax=230 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 6,5 – 6,7 /7,1 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 8,8
- Batožinový priestor: 160 dm3