Modely GLE sú vybavené aktuálnym štvorvalcovým dieselovým motorom (OM 654 M) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie a dosahujú výkon 200 kW/272 k. Ceny začínajú na úrovni 75 372,00 eur s DPH (GLE 300 d 4MATIC), príp. 84 240,00 eur s DPH (GLE 300 d 4MATIC kupé).
Aktuálna verzia OM 654 M je vybavená integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Súčasťou ISG je 48-voltový elektrický systém. Zabezpečuje funkcie ako plachtenie, zvýšenie výkonu alebo rekuperácia a umožňuje výrazné úspory paliva. Okrem toho motor vďaka tomu štartuje veľmi rýchlo a komfortne, a teda funkcia štart – stop prebieha vraj takmer nepozorovane. To isté platí pre prechod z režimu plachtenia s nečinným motorom do režimu dynamického náhonu s využitím sily motora. V režime voľnobehu sa inteligentná súhra ISG a spaľovacieho motora stará o kultúru chodu.
Štvorvalcový dieselový motor je veľmi pokročilý aj v oblasti dodatočnej úpravy spalín. Akumulačný katalyzátor NOx najmä v podmienkach štartovania za studena ukladá oxidy dusíka, aby sa pri zohriatom motore mohli redukovať v katalyzátore SCR. Filter pevných častíc dieselových motorov (DPF) so špeciálnou povrchovou úpravou znižuje emisie častíc. Oba aktívne katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction) so samostatne dávkovaným množstvom vstrekovanej látky AdBlue umožňujú účinnú redukciu oxidov dusíka vo všetkých prevádzkových oblastiach. Tieto katalyzátory sú umiestnené v blízkosti motora a v podlahe vozidla.
Vylepšený bol aj náhon na všetky kolesá: doterajšie modely GLE so štvorvalcovými motormi boli vybavené rozdeľovacou prevodovkou, ktorá rozvádza hnací moment na jednotlivé nápravy v pevnom pomere 50:50 percent. Vo verziách GLE 300 d 4MATIC a GLE 300 d 4MATIC kupé sa používa rozdeľovacia prevodovka s elektronicky riadenou lamelovou spojkou. Umožňuje variabilné presúvanie hnacieho momentu medzi nápravami v rozsahu 0-100 percent (systém Torque on Demand). Plne zosieťovaná rozdeľovacia prevodovka so systémom Torque on Demand pritom umožňuje aj na cestnej komunikácii ďalšie zvýšenie bezpečnosti jazdy a agilnosti, a to najmä najmä počas jazdy v zákrutách. Dochádza k tomu prostredníctvom cieleného ovplyvňovania zatáčavého momentu smerom k pretáčavosti alebo nedotáčavosti vozidla.
Prehľad nových modelov:
GLE 300 d 4MATIC | GLE 300 d 4MATIC kupé | ||
Zdvihový objem | cm ³ | 1993 | 1993 |
Výkon | kW/k | 200/272 | 200/272 |
Pri | 1/min | 4 200 | 4 200 |
Príd. výkon (zvýšenie výkonu) | kW/k | 15/20 | 15/20 |
Max. krútiaci moment | Nm | 550 | 550 |
Pri | 1/min | 1 800-2 200 | 1 800-2 200 |
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu) | Nm | 200 | 200 |
Kombinovaná spotreba paliva[1] | l/100 km | 6,3-5,8 | 6,2-6,1 |
Kombinované emisie CO₂[1] | g/km | 166-152 | 163-160 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 6.8 | 6.8 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 230 | 226 |
Cena od | eur s DPH | 75 372,00 | 84 240,00 |
Hodnoty spotreby podľa WLTP:
GLE 300 d 4MATIC | GLE 300 d 4MATIC kupé | ||
Komb. spotreba paliva [2] WLTP | l/100 km | 7,5-6,1 | 7,1-6,5 |
Kombinované emisie CO₂[2] WLTP | g/km | 196-160 | 186-172 |